برگزاری نمایشگاه مطبوعات ضروری است/دولت روحانی  از رسانه‌های خود حمایت می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با تاکید بر اهمیت برگزاری همه ساله نمایشگاه مطبوعات، گفت: این رویداد باید به فرصتی مغتنم و موقعیتى پرنشاط برای تبادل نظر میان مردم،نخبگان و اهالی رسانه تبدیل شود.

سیدمحمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه مطبوعات، اظهار کرد: با وجودکاستى هاوضعف هاى نمایشگاه مطبوعات،برپایی سالانه آن ضرورتى اجتناب ناپذیر است.البته هرسال بایدشاهدنوآوری ،خلاقیت وپویایی در نمایشگاه باشیم وهمچون موجودی زنده روبه رشدوتعالی باشدنه اینکه اصل برگزاری زیرسؤال رود!

دبیرکل کانون کانون دانشگاهیان ایران اسلامى با اشاره به اینکه مردم باید با کارکردویژه مطبوعات آشنا شوند، افزود: حاضران در نمایشگاه مطبوعات با تنوع فعالیتهاى اهالی رسانه از نزدیک آشنا می شوند و می توانند با مدیران مسئوول و همچنین سردبیران مطبوعات ازنزدیک صحبت کنند تا با تبادل نظر، هم مردم خواسته ها و نیازهایشان را بیان کنند و هم خبرنگاران از این راه نسبت به نقطه نظرات صاحب نظران و مخاطبان آگاه شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم با اشاره به کم اهمیتی مطبوعات درنگاه دولت دوازدهم، افزود: دولت یازدهم و دوازدهم دست حمایت خود را از سر تعدادقابل توجهی از رسانه هاى ارزشى برداشته و از طرف دیگر به تقویت مطبوعات همسو باخودپرداخته است.

**قطع حمایت دولت برخی از نشریات را تعطیل کرد
حسینی ادامه داد: تعدادى از رسانه ها در دولت یازدهم به دلیل عدم دریافت یارانه مطبوعات تعطیل شدند. این انتظار از وزیرجدید وجوددارد که این مشکلات وتبعیض را برطرف کندتا رسانه ها و درنتیجه نمایشگاه مطبوعات رونق بیشتری پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مطبوعات مجالی است برای آشنایی بیشترو نقد و ارزیابی رسانه ها، گفت: درست است که رسانه هاتاکنون نتوانسته اند انگیزه کافی در مردم برای بازدید از نمایشگاه ایجادکنند اما اگراطلاع رسانی بهتری صورت گیرد و نسل جوان ترغیب شوند تا برای رصد کردن ویافتن مطبوعات حوزه تخصصی مورد علاقه شان به این نمایشگاه بیایند، نمایشگاه جنبه مردمی بیشترى پیدا می کند.

این استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه یکی از دلایل مردمی نشدن نمایشگاه مطبوعات کم کاری اهالی رسانه است، افزود: برخی از نشریات با جدیت برای جذب بازدیدکننده بیشتر وقت نمی گذارند و تنها برای رفع تکلیف غرفه ای به خوداختصاص می دهند.

**رسانه امروزه بر زندگی فردی و اجتماعی تاثیرگذار است
حسینی با اشاره به اینکه امروزه رسانه اهمیت بسیاری در زندگی فردی و اجتماعی دارد، تاکید کرد: در حال حاضر رسانه ها بیشتر جنبه های زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده اند به همین دلیل افزایش سطح آگاهی و سواد رسانه ای از نکات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

**با برگزاری همزمان نمایشگاه کتاب و مطبوعات موافق نیستم
وی همچنین با اشاره به برگزاری همزمان نمایشگاه مطبوعات و کتاب در سال های گذشته، خاطر نشان کرد: بابرپایی همزمان نمایشگاه مطبوعات و کتاب به هیچ وجه موافق نیستم چون سالهاقبل که به این صورت بود به دلیل گستردگی نمایشگاه کتاب، بخش مطبوعات علیرغم اهمیتی که داشت در حاشیه وانزواقرار می گرفت ورونق کمتری داشت!


503

کد خبر: 861956

وب گردی

وب گردی