ئیس مرکز ملی فرش ایران: 320هزار قالیباف در کشور زیر پوشش بیمه هستند

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: 320 هزار قالیباف در سطح کشور معادل حدود یک سوم از فعالان این عرصه زیر پوشش بیمه اجتماعی هستند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حمید کارگر اظهار کرد: شمار قالیبافان درسطح کشور حدود یک میلون نفر تخمین زده شده است که 700 هزار نفر از این تعداد به صورت تمام وقت و مابقی به صورت پاره وقت مشغول فعالیت هستند.
او با بیان اینکه قرار است سال آتی 500 هزار نفر از قالیبافان زیر پوشش بیمه قرار گیرند افزود: برخورداری از بیمه خواسته به حق قالیبافان است و متاسفانه قانون فعلی که برای بیمه فرش جاری است، اعتبار را به شکل سالانه مصوب می کند و به تامین اجتماعی اختیار می دهد در حد اعتبار سالانه نسبت به پوشش بیمه اقدام کند.
کارگر اظهار کرد: در این شرایط و با افزایش جمعیت قالیبافانی که به تامین اجتماعی معرفی می شوند، با مشکل کم بودن سهمیه رو به رو می شوند.
رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: امید است در بودجه سال 97 اعتبار کافی برای بیمه قالیبافان دیده شود البته در این باره مکاتبات لازم از اکنون انجام شده است.
او اظهار کرد: طرح حمایت از هنرمندان، تولیدکنندگان صنایع دستی و فرش که در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، بر پوشش کامل بیمه تاکید دارد و امید است این طرح به تصویب نهایی برسد و مشکل بیمه به طور کامل حل شود.
رئیس مرکز ملی فرش ایران برای حضور در گردهمایی روسای ادارات فرش دستباف سراسر کشور که پنجشنبه به پایان رسید، به استان خراسان شمالی سفر کرد.
منبع: ایرنا
۴۰۲

کد خبر: 861959

وب گردی

وب گردی