بشار اسد با مقامات روسی دیدار کرد

رییس جمهوری سوریه با یک هیات روسی، به ریاست فرستاده ویژه رییس جمهوری روسیه، دیدار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از المنار، بشار اسد، رییس جمهوری سوریه در دیدار با این هیات به ریاست الکساندر لاورنتیو، فرستاده ویژه رییس جمهوری روسیه پیرامون پیروزی‌های ارتش سوریه و هم پیمانانش و آمادگی‌ها برای نشست آستانه ۷ و پرونده‌هایی که در این دور مذاکرات مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت‌وگو کرد.

اسد در این دیدار تاکید کرد: پاکسازی اراضی سوریه از لوث وجود تروریسم زمینه را کم‌کم برای اقدام سیاسی بیشتر فراهم می‌کند؛ به ویژه این که دولت سوریه از گذشته و همچنین در حال حاضر تعامل مثبتی با هر طرح سیاسی داشته است که بتواند مانع ریختن خون‌ها در سوریه شود و امنیت و ثبات را به کشور بازگرداند و ضامن تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه باشد.

رییس جمهوری سوریه تاکید کرد که کشورش مصمم است از یک سو به جنگ با تروریسم ادامه دهد و از سوی دیگر از روند سیاسی از طریق افزایش آشتی‌های ملی و گفت‌وگو میان همگان در یک کنفرانس گفت‌وگوی ملی در سوریه حمایت کند تا در نهایت قانون اساسی اصلاح شده و انتخابات پارلمانی جدیدی برگزار شود.

در این دیدار طرف روسی نیز تاکید کرد که مسکو به حمایت خود از سوریه در جنگ علیه تروریسم ادامه می‌دهد و همچنین حمایت کاملی از روند سیاسی جهت دستیابی به راه‌حلی در سوریه ارائه می‌دهد که تمامیت ارضی این کشور را حفظ کرده و امنیت و ثبات را به آن باز گرداند.

کد خبر: 861970

وب گردی

وب گردی