آخرین وضعیت جوی کشور/پیش بینی آسمان ابری و بارش پراکنده در تکثر نقاط

کارشناس هواشناسی از آسمان ابری و بارش‌های پراکنده در بیشتر نقاط کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمد اصغری درباره شرایط آب و هوایی شهر‌های مختلف کشور افزود: با توجه به شمالی شدن جریانات سطح زمین و عبور موج جدید از لایه‌های میانی جو شاهد بارندگی‌های پراکنده در بیشتر نقاط کشور بخصوص سواحل دریای خزر بودیم که این بارش‌ها امروز هم ادامه خواهد داشت.

وی گفت: از امروز عصر به بعد به تدریج غرب دریای خزر، آسمانی صاف را تجربه خواهد کرد، اما برای گیلان بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود و البته ارتفاع موج در این نقطه به یک متر خواهد رسید.

کارشناس هواشناسی با اشاره به کاهش دو تا شش درجه‌ای دما در سواحل شمالی کشور ادامه داد: امروز برای مازندران هوای نیمه ابری همراه با بارش پراکنده پیش بینی می‌شود که همین شرایط در استان گلستان و به ویژه مناطق کوهستانی همراه با مه غلیظ خواهد بود.

اصغری گفت: در شمال شرق کشور پدیده غالب، وزش باد و بروز گرد و خاک است و هموطنان ما در خراسان جنوبی نیز شاهد این پدیده خواهند بود.

وی با اشاره به آلودگی هوا در برخی شهر‌های کشور افزود: شاخص کیفیت هوا امروز در مشهد ناسالم خواهد بود، اما فردا مردم این شهر هوای بهتری را تجربه خواهند کرد.

کارشناس هواشناسی گفت: در آب‌های جنوبی کشور پدیده خاصی نداریم، اما هوای نیمه جنوبی خوزستان شرجی خواهد بود.

اصغری افزود: کرمانشاه برای روز‌های شنبه و یکشنبه وزش باد خواهد داشت که البته وقوع بارندگی در این استان پیش بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: زائران پیاده اربعین حسینی توجه داشته باشند که در این منطقه حتما باید از ماسک استفاده کنند.

کارشناس هواشناسی درباره شرایط آب و هوایی تهران گفت: پایتخت امروز آسمانی ابری خواهد داشت و پیش بینی می‌کنیم تا انتهای هفته شاهد بارندگی‌ها در تهران باشیم.۷۰۵

کد خبر: 861979

وب گردی

وب گردی