اطراف حرم رضوی فضای مطبوعاتی لازم را نداریم

رئیس اتحادیه فروشندگان و توزیع‌کنندگان جراید مشهد با بیان اینکه به دلیل افت فروش مطبوعات و درآمد ناکافی کیوسک‌های روزنامه‌فروشی به سمت فروش سیگار روی آوردند، گفت: اطراف حرم فضای مطبوعاتی کافی و لازم را نداریم و این فضا را در اختیار صنف ما قرار نمی‌دهند.

به گزارش ایسکا نیوز،محمد صفدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ،با بیان اینکه به دلیل اُفت فروش مطبوعات و عدم درآمد کافی کیوسک‌های روزنامه‌فروشی به سمت فروش سیگار روی آوردند، اظهار کرد: هر دکه مطبوعاتی برای دو تا سه نفر ایجاد اشتغال کرده است و باید زندگیشان تامین شود، چطور باید تامین شوند؟ مسئولان چه امکاناتی در اختیارشان قرار داده‌اند؟
وی افزود: اگر مسئولان فضا و بستری را آماده کنند تا کیوسک‌داران درآمد کافی داشته باشند بحث دخانیات خود به خود کنار می‌رود و تا زمانی که نتوانند تامین معاش کنند و امکانات در اختیارشان قرار نگیرد، شاید کنار دخانیات کارهای دیگری انجام دهند که خطرش خیلی بیشتر است و کنترل آن سخت می‌شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان و توزیع‌کنندگان جراید مشهد با بیان اینکه اطراف حرم فضای مطبوعاتی لازم را نداریم، تاکید کرد: مسئولان باید دیدگاه خود را نسبت به کیوسک‎های مطبوعاتی تغییر بدهند، اگر واقعا هدف کمک کردن است، برای مشکلات راهکار بدهند و امکانات در اختیار کیوسک‌های مطبوعاتی بگذارند.
صفدری با اشاره به کمبود فضای مطبوعاتی در مشهد، یادآور شد: در مشهد با وجود جمعیت بالایی که دارد و حضور ۲۵ میلیون زائر در سال فضای مطبوعاتی ما خیلی کم است.
وی با بیان اینکه شهرک‌هایی در مشهد داریم که کیوسک مطبوعاتی ندارند، ادامه داد: شهر مشهد نیاز به ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد کیوسک مطبوعاتی دارد که سبب ایجاد حداقل ۱۰۰۰ فرصت شغلی می‌شود، اما متاسفانه مسئولان توجهی به این مسئله نمی‌کنند.
رئیس اتحادیه فروشندگان و توزیع‌کنندگان جراید مشهد ادامه داد: با مقایسه فروش مطبوعات نسبت به تیراژ ارسالی در سال‌های قبل با سال جاری بیش از 70 درصد افت فروش داشته‌‌ایم، به عنوان مثال نشریه‌‌ای با تیراژ 10 هزار وارد مشهد می‌شد اما اکنون این نشریه تیراژش به 3 هزار رسیده است که از این تیراژ اگر مطلب خوب و قابل ارزشی داشته باشد 30 درصد آن برگشت می‌خورد اما اگر مطلب یا صفحات مناسب نداشته باشد بیش از 70 درصد برگشت می‌خورد.

902

کد خبر: 861985

وب گردی

وب گردی