امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه تهران و دانشگاه حمل و نقل روسیه

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاه حمل و نقل روسیه امضا شد.

به نقل از دانشگاه تهران، در جلسه مشترک محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران و لوین رئیس دانشگاه حمل و نقل ریلی روسیه سند تفاهم‌نامه همکاری مشترک آموزشی-پژوهشی بین دو دانشگاه امضا شد.

طبق سند تفاهم نامه، دو دانشگاه برای همکاری مشترک در حوزه‌های آموزشی به ویژه تبادل استاد و دانشجو در شاخه تحصیلات تکمیلی و برگزاری دوره‌های تخصصی اعلام آمادگی کردند.

همچنین مقرر شد در زمینه اجرای پروژه‌های پژوهشی مشترک نیز برنامه‌ریزی صورت پذیرد.

پیشنهاد تشکیل شبکه‌ای مشترک از متخصصان دو دانشگاه برای برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های آموزشی-پژوهشی از دیگر موضوعات مورد بحث این جلسه بود.

دانشگاه حمل و نقل روسیه متشکل از ۹ موسسه است که در حوزه‌های ساخت و ساز عمرانی (تونل، پل، جاده و غیره)، فناوری حمل و نقل، مدیریت سیر و حرکت، فناوری‌های نوین مواد، هیدرولیک، تجهیزات دریایی، لوکوموتیو و واگن، حمل و نقل سریع، سیستم‌های کنترل و ایمنی حرکت، فناوری اطلاعات، مهندسی محیط زیست، موتورهای گازسوز، لجستیک، اقتصاد، ام‌بی‌ای و حقوق بین‌الملل فعالیت دارد.

این دانشگاه همچنین مسئولیت آموزش دانشجویان به صورت تخصصی برای حوزه‌های مختلف صنایع حمل‌ونقل از جمله صنایع ریلی، دریایی و جاده‌ای را بر عهده دارد. دوره‌های آموزشی تخصصی برای کارکنان صنایع مختلف حمل و نقل در روسیه نیز توسط این دانشگاه برگزار می‌شود.

کد خبر: 862003

وب گردی

وب گردی