اظهارات حسین انتظامی درباره کیفیت نمایشگاه مطبوعات و رسانه های متقاضی برای تغییر وضعیت

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره شرایط تبدیل برخی رسانه ها به خبرگزاری، گفت: اگر از یک تراز مشخص امتیازات رسانه متقاضی بالاتر رفته باشد با تغییر وضعیت آن ها موافقت می شود.

حسین انتظامی درباره انتقاداتی که به غیرتخصصی بودن نمایشگاه مطبوعات ابراز شده است، به خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، گفت: بخش قابل توجهی از رسانه ها تخصصی هستند و اگر به نقشه نمایشگاه مطبوعات توجه شود و یا در اسامی رسانه هایی که برای حضور در این رویداد، ثبت نام کرده اند دقت شود به این نتیجه می رسیم که بسیاری از رسانه ها به صورت تخصصی در نمایشگاه امسال شرکت کرده اند.

وی افزود: برخی از رسانه های حاضر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حتی به شکل تک زمینه ای فعالیت می کنند؛ یعنی فقط به یک موضوع توجه دارند از این جهت فضای رسانه ها در ایران بسیار مناسب است.

انتظامی با اشاره به حضور مردم در نمایشگاه مطبوعات و استفاده از نظرات آنها برای بهبود کیفی این رویداد فرهنگی، اظهار کرد: نمایشگاه مربوط به خود رسانه ها است بنابراین باید با همفکری هم تلاش کنیم تا نقایص آن گرفته شود و سال به سال کیفیت برگزاری آن بهتر شود ضمن اینکه مشارکت مردم در آن نیز افزایش یابد، همچنین خود رسانه ها می‌توانند با مردم ارتباط گرفته و از نظرات آن ها برای بهبود شرایط برگزاری نمایشگاه استفاده کنند.

وی با اشاره به مجوز برخی خبرگزاری ها که صادر نشده است گفت: برخی از رسانه ها که می خواهند وضعیت خود را به خبرگزاری تغییر دهند باید درخواست خود را ارائه داده، سپس وضعیت فعلی آنها ارزیابی می شود پس از آن امتیازاتشان بر اساس شاخصه هایی که اعلام شده به هیات نظارت فرستاده می شود و اگر از یک تراز مشخص امتیازات رسانه متقاضی بالاتر رفته باشد با تغییر وضعیت آن ها موافقت می شود.

501

کد خبر: 862035

وب گردی

وب گردی