بلیت تهران به مهران ۲ برابرشد/ رانندگان یک سر خالی می روند

رئیس اتحادیه تعاونی های حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه رانندگان در ایام اربعین یک سر خالی می روند گفت: همین موضوع باعث شده است بلیت تهران به مهران از۳۸ هزار تومان به ۷۶ هزار تومان برسد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ احمدرضا عامری،رئیس اتحادیه تعاونی های حمل و نقل جاده درباره اینکه چرا نرخ کرایه بلیت دو برابر شده است گفت: رانندگان در ایام اربعین یک سرخالی بر می روند.

او درباره تفاوت بلیت اربعین با بلیت عید نوروز از بابت تقاضای مسافر گفت:علت اینکه در ایام نوروز بیلت 100درصد گران نمی شود این است که عید نوروز رانندگان سفر خالی ندارند،در تعطیلات نوروز اتوبوس ها و رانندگان در همان مسیر اصلی حرکت می کنند اما در حال حاضر بسیاری از رانندگان واتوبوس داران تنها در 3یا4 مسیر محدود تردد خواهند داشت. مسئله دیگری که باعث معطلی رانندگان می شود ترافیکی است که در جاده ها وجود دارد و همین موضوع باعث می شود که ترافیکی سنگینی رخ دهد و این موضوع سبب بروز مشکلات متعددی برای رانندگان اتوبوس ها خواهد شد. همچنین رانندگان در ایام اربعین یک سرخالی بر می روند.

عامری ادامه داد: ستاد مرکزی اربعین در روزهای گذشته مصوب کرد که نرخ فعلی مسیر تهران به مهران از 38 هزار تومان به 76 هزار تومان افزایش یابد. یعنی مسافران هم بلیت رفت و هم بلیت برگشت را پرداخت کنند.

رئیس اتحادیه تعاونی های حمل و نقل جاده ای بیان کرد: یکی از هزینه های اتوبوس هایی که به مهران می روند پرداخت مبلغ بابت ورود و خروج به پارکینگ هایی است که شهرداری و سازمان های متولی ایجاد کرده اند، یعنی باید هزینه های اینچنینی را به قیمت تمام شده سفرهای اربعین اضافه کنند.

او افزود:اتحادیه تعاونی های حمل و نقل جاده ای مسافر و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره افزایش دو برابری سفرهای اربعین هماهنگ بودند و همکاری های لازم را انجام دادند. با توجه به اینکه اتوبوس ها در ایام رفت زائران به سمت کربلا یک سر خالی برمی گردد و در ایام بازگشت زائران از کربلا باید یک سر خالی به مرزها بروند به همین دلیل صرف ندارد که قیمت بلیت رفت و برگشت از مسافر دریافت نشود، بعضاً اتوبوس ها به دلیل ترافیکی که در مسیر وجود دارد حدود 2تا 3 روز معطل می شوند.

منبع: تسنیم

۴۰۲

کد خبر: 862070

وب گردی

وب گردی