اعزام بیش از 800 نفر از دانشجویان دانشگاه های کاشان به پیاده روی اربعین

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان و دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان کاشان در رابطه با خدمات ارائه شده توسط ستاد اربعین بسیج دانشجویی گفت: امسال بیش از 800 نفر از برادران دانشجوی دانشگاه های کاشان به مراسم پیاده روی اربعین اعزام می شوند.

سعید منصوربیگی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان و دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان کاشان در گفت و گو با خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز گفت: همه ساله میلیون ها دلداده ی اباعبدالله (ع) در اربعین این امام بزرگوار در وعده گاه و قبله ی عاشقان یعنی کربلای معلی گردهم می آیند، در این بین دانشجویان و دانشگاهیان یکی از پر رنگ ترین حضورها را دربین اقشار مختلف در این مراسم باشکوه دارند.

وی افزود: متاسفانه دانشجویان برای حضور در این تجمع جهانی با مشکلات متنوعی مواجه هستند که بسیج دانشجویی به عنوان یکی از تشکل های خدمتگزار دانشجویان بر خود واجب می داند که با هماهنگی با سایر ارگان های کشور، امکان تسهیل این مشکلات و حضور حداکثری دانشجویان عزیز را در این میعادگاه فراهم آورد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان اظهار داشت: در همین رابطه بحمدالله امسال نیز مانند سنوات گذشته بسیج دانشجویی کاشان افتخار دارد خدمات متنوعی را به دانشجویان زائر اربعین ارائه دهد.

وی با بیان اعزام بیش از 800 دانشجو در سال جاری برای مراسم پیاده روی اربعین، افزود: یکی از اصلی ترین مشکلات دانشجویان برای حضور در مراسم اربعین ممنوعیت خروج از کشور به خاطر عدم انجام خدمت مقدس سربازی است که در ایام عادی سال نیازمند گذاشتن 30 میلیون ریال به عنوان وثیقه است، به لطف الهی بسیج دانشجویی در ایام اربعین تسهیلاتی را فراهم آورده است که دانشجویان می توانند بدون گذاشتن وثیقه و به صورت کاملا رایگان مجوز خروج از کشور خود را اخد نمایند.

دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان کاشان بیان کرد: از دیگر خدمات ارائه شده به دانشجویان زائر اعزام آنان به صورت کاروان های دانشجویی به کشور عراق و همچنین تخصیص سرویس ایاب و ذهاب تا مرز برای سایر دانشجویان می باشد، علاوه بر این با هماهنگی های انجام شده در برخی دانشگاه ها نظیر دانشگاه کاشان مبالغی نیز به عنوان کمک هزینه به دانشجویان زائر اربعین امسال پرداخت خواهد شد.

منصور بیگی تاکید کرد: با توجه به قرار گرفتن ایام اربعین امسال در روزهای درسی و احتمال وجود امتحان های میان ترم در این بازه، هماهنگی های لازم با معاونت های آموزشی دانشگاه ها بعمل آمده تا دانشجوها از لحاظ آموزشی نیز دچار مشکل نگردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان اظهار داشت: صندوق رفاه دانشجویان نیز مبالغی را به عنوان وام زیارت عتبات برای دانشجوهای زائر در نظر گرفته که مبلغ آن برای دانشجوهای مجرد یک میلیون و برای دانشجوهای متاهل یک و نیم میلیون تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: از دیگر خدمات ارائه شده به دانشجوهای زائر، خدمات فرهنگی شامل اهدای بسته های فرهنگی و کتابچه های راهنمای زائر، آگاه سازی دانشجوها از تمهیدات لازم برای سفر، همراهی مبلغین و کارشناسان فرهنگی با کاروان ها و... خواهد بود.

منصور بیگی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با عنایات ویژه ی امام زمان(عج) و تلاش های مسئولین و ارگان های گوناگون کشور به ویژه بسیج دانشجویی در سال های آینده شاهد حضور هر چه بیشتر دانشجویان در حرکت عظیم مردمی اربعین حسینی باشیم.

کد خبر: 862081

وب گردی

وب گردی