مشکلاتی که منجر به جراحی زانو می‌شود/دلیل آرتروز در جوانی

دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره جراحان ارتوپدی با بیان اینکه از نشانه‌های آرتروز درد و محدودیت حرکت است، گفت: در صورتی که‌ این مشکل با دارو درمان نشد نیاز به انجام جراحی داریم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ازمهر، سهراب کیهانی در ارتباط با برگزاری بیست و پنجمین کنگره جراحان ارتوپدی، اظهار داشت: در این کنگره مباحث مربوط به جراحی‌های مفصل هیپ، زانو، شانه، مچ دست، مچ پا و تروما در آن مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد، حدود ۱۱ مهمان خارجی نیز در این کنگره حضور دارند.

وی با بیان اینکه امروزه در حوزه جراحی‌های ارتوپدی کشور ما جایگاه بسیار خوبی دارد، افزود: در حوزه پژوهش و مقالات ضعف داریم البته طی سال‌های اخیر تلاش شده که اقدامات مؤثری در این راستا صورت گیرد. متأسفانه در حوزه علم‌آفرینی فعالیت زیادی نداشته‌ایم و بودجه‌های تحقیقاتی یا اندک است یا دیر به دست افراد می‌رسد.

دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره جراحان ارتوپدی به اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: معتقدم به رغم وجود محدودیت‌ها موفقیت‌های خوبی در کشور حاصل شده ولی در ارتباط با تجهیزات و تولیدات داخلی در حوزه پزشکی باید قوی‌تر عمل کنیم و صرفاً نمی‌توان مصرف‌کننده محصولات خارجی بود.

کیهانی در مورد اینکه تجهیزات پزشکی در حوزه ارتوپدی چه وضعیتی در حال حاضر دارد، گفت: همه چیز در جراحی ارتوپدی تنها به وسیله بستگی ندارد البته اجرای طرح تحول اشکالاتی به همراه داشت ولی به هر حال بار روی مریض را برداشت و هزینه جراحی زانو را به شدت کاهش داد.

این فلوشیپ جراحی زانو، گفت: مشکلات طرح تحول باید منطقی حل شود و پردازش آن توسط افراد حاذق صورت گیرد.

وی در مورد اینکه چه مشکلاتی می‌تواند سبب شود که فرد نیازمند جراحی زانو شود، گفت: تروما، شکستگی‌ها، پارگی رباط صلیبی و در برخی از افراد آرتروز در سن بالا می‌تواند منجر به جراحی زانو شود.

کیهانی گفت: از نشانه‌های آرتروز درد و محدودیت حرکت است و اگر این مشکل با دارو جواب نداد نیاز به جراحی داریم. همچنین این بیماری بیشتر افراد بالای ۶۰ سال را درگیر می‌کند و در سن پایین تصادفات، شکستگی‌ها می‌تواند منجر به آن شود.

بیست و پنجمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران که از ۲۹ آبان تا ۳ آذر ۹۶ در هتل المپیک برگزار می شود، ۱۱ سخنران خارجی از کشورهای آمریکا، کره، ترکیه، آلمان ، کلمبیا، انگلستان، کانادا، اتریش حضور دارند.

همچنین در بیست و پنجمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران ۶ ری لایو سرجری هیپ، دست ، تروما، زانو ، مچ پا، شانه برگزار می شود. از جمله کارگاه هایی که در حاشیه کنگره برگزار می شود می توان به ستون فقرات، تروما، دست، تومور، شانه، اطفال، هیپ، مچ پا، اخلاق پزشکی، جراحی زانو، اشاره کرد. ضمن اینکه جلسه مجمع عمومی در زمان برپایی کنگره برگزار خواهد شد.

705

کد خبر: 862193

وب گردی

وب گردی