تلاش های آقای رییس جمهور برای افشاگری ایمیل های کلینتون

رئیس‌جمهوری آمریکا با تاکید بر "شفاف‌سازی" وزارت خارجه کشورش را تحت فشار قرار داده است تا سریعتر باقیمانده ایمیل‌های هیلاری کلینتون را منتشر کند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با صراحت به وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده است تا هر چه سریعتر باقیمانده ایمیل‌های هیلاری کلینتون را منتشر کند. به گفته یک منبع مطلع، این اقدام از تمایل ترامپ برای "شفاف‌سازی" نشات گرفته است.

کلینتون در دور اول ریاست جمهوری اوباما به عنوان وزیر خارجه فعالیت کرد و نوامبر ۲۰۱۶ به عنوان رقیب اصلی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری حاضر شد.

ترامپ پیشتر از وزارت دادگستری آمریکا نیز خواسته بود تا حکم ممنوعیت فعالیت یک عامل اف‌بی‌آی را که درباره فروش اورانیوم در دوران اوباما به روسیه تحقیق می‌کرد، لغو کند. با آن توافق فروش، روسیه عملا صاحب بیش از ۲۰ درصد از زرادخانه اورانیوم آمریکا شد.

"دیده‌بان قضایی" که یگ گروه محافظه‌کار است، سال ۲۰۱۵ از وزارت خارجه آمریکا خواسته بود تا طبق قانون آزادی اطلاع‌رسانی ،اقدام به انتشار ایمیل‌های کلینتون کند. کلینتون با رسوایی استفاده از یک سرور ایمیل شخصی حین خدمت در دولت مواجه بود.

سی‌ان‌ان گزارش داد: وزارت خارجه آمریکا هنوز حدود ۴۰ هزار صفحه ایمیل برای بررسی پیش از انتشار در دست دارد. علاوه بر این، دو کمیته مجلس نمایندگان آمریکا نیز قرار است تحقیقاتی رسمی در مورد توافق اورانیوم سال ۲۰۱۰ که در جریان آن ۲۰ درصد از ذخایر اورانیوم آمریکا به یک شرکت معدنی روسیه فروخته شد و اتهاماتی درخصوص پرداخت رشوه به هیلاری کلینتون در زمان منعقد شدن این توافق، انجام دهند. کلینتون هرگونه مشارکت در این تصمیم‌گیری برای تایید توافق مذکور را تکذیب می‌کند.

کد خبر: 862265

وب گردی

وب گردی