تحویل استوارنامه سفیر جدید تانزانیا به روحانی

رئیس‌‌جمهور گفت: کشور تانزانیا دروازه مهمی برای اتصال به شرق قاره آفریقاست و توسعه روابط دو کشور از اهمیت منطقه‌ای برخوردار است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز شنبه در دیدار «مبارک ناصر مبارک» سفیر جدید اکردیته تانزانیا، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند است سطح روابط و همکاری‌های خود را با تانزانیا افزایش دهد.

وی افزود: ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط ایران و تانزانیا از جمله در حوزه معادن و انرژی وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در این زمینه در اختیار تانزانیا قرار دهد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: کشور تانزانیا دروازه مهمی برای اتصال به شرق قاره آفریقاست و با توجه به موقعیت و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط دو کشور از اهمیت منطقه ای برخوردار است.

«مبارک ناصر مبارک» سفیر جدید اکردیته تانزانیا نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود، با بیان اینکه تانزانیا برای تقویت روابط سیاسی و اقتصادی خود با ایران اهمیت بسیار زیادی قایل است، گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌ها و دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف علمی و فنی بویژه انرژی دارد و امیدوارم بتوانیم از تجربیات ایران در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شویم.

منبع: تسنیم

کد خبر: 862360

وب گردی

وب گردی