چهار روز از آبان در آلودگی هوا گذشت

شهروندان تهرانی چهار روز از پنج روز ماه آبان ۹۶ را در هوای آلوده سپری کرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوزبه نقل از مهر لیلا نظری ،سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: میانگین شاخص کیفیت هوای تهران در روزهای اول، سوم، چهارم و پنجم آبان در هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بود و روز جمعه این عدد به ۱۲۱ رسید تا آلوده ترین روز پاییز به ثبت برسد. طبق پیش بینی‌ها البته کیفیت هوای تهران در روز شنبه به سمت شاخص سالم سوق می‌یابد.

به گفته نظری، از ابتدای سال جاری تاکنون هوا ۱۰ روز پاک، ۱۸۶ روز سالم و ۲۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده که ۴ روز هوای ناسالم سال در آبان ثبت شده است. این در حالی است که هوای تهران در مهرماه ۲۰ روز سالم و یک روز پاک بود.

همچنین حسین شهبازی مدیر واحد پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره وضعیت هوای هفته پیش روی تهران گفت: در روز شنبه برای بیشتر ساعات وزش باد مؤثر (بزرگی بین ۳ تا ۵ متربرثانیه) پیش بینی می شود. با تداوم این شرایط در روز یکشنبه، وزش باد مؤثر در برخی ساعات دور از انتظار نیست. همچنین دما طی دو روز آینده به طور نسبی کاهش خواهد یافت. براساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، در روز شنبه شرایط کیفی هوای سالم در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار می شود.
706

کد خبر: 862363

وب گردی

وب گردی