لزوم توسعه دیپلماسی عمومی برای بهره‌برداری از تجربیات سایر شهرها

مدیرعامل مرکز توسعه خواهر شهرهای ایران، گفت: می‌توان با دیپلماسی عمومی، بسیاری از تجربیات شهروندی را منتقل کرد، بدون آنکه هزینه‌ای بر عهده دولت‌ها گذاشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر علیرضا رجایی ،صبح امروز شنبه ششم آبان ماه با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با بیان اینکه هنوز به موضوعی مانند خواهرشهرها و ظرفیت‌هایی که می‌تواند برای شهرهای کشور ایجاد کند، آشنایی پیدا نکرده ایم بنابراین نمی‌توانیم از تمامی ظرفیت‌های آن استفاده کنیم، افزود: برخی از کشورها با وجود آنکه ۱۵ شهر بیشتر ندارند، بیش از ۲۰۰۰ خواهرشهر دارند و به دلیل آن است که به موضوع خواهرشهرها و امکاناتی که می‌توانند از این طریق استفاده کنند، آشنایی دارند.

وی با اشاره به لزوم توسعه دیپلماسی عمومی برای بهره‌برداری از تجربیات سایر شهرها برای اداره امور خود گفت: از این روش می‌توان مهارت‌های لازم برای مقابله با بلایای طبیعی، آموزش نقش‌پذیری اجتماعی، حل بیماری‌های اجتماعی، درمان خشونت‌ها و ... کسب کرد و بدون آنکه باری بر دوش مردم بگذاریم، با آموزش این مهارت‌ها از ظرفیت مردم برای اداره شهرها استفاده کنیم.

رجایی همچنین از برگزاری نشستی به میزبانی یونسکو و مشارکت شورای عالی استان‌ها، کارشناسان دانشگاهی، شهرداری‌ها و شوراهای شهر برای بالفعل درآوردن ظرفیت خواهرشهری در ایران خبر داد.
706

کد خبر: 862424

وب گردی

وب گردی