علت آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران مشخص شد؟

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، از اعزام گروهی از کمیسیون انرژی برای بررسی میدانی دلایل حادثه آتش‌سوزی پالایشگاه نفت تهران، خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نفت، اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، به وقوع آتش سوزی عصر دیروز در برج آیزماکس پالایشگاه نفت تهران اشاره کرد و گفت: گروهی از کمیسیون انرژی مجلس، برای بررسی و بازدید میدانی از پالایشگاه به منطقه اعزام می‌شود. این هیات در بررسی میدانی، کم و کیفیت حادثه را مورد بررسی قرار می‌دهد تا بتوانند علل وقوع حادثه را تشریح کرده و به اعضای کمیسیون گزارش دهند.

او افزود: روز گذشته در هنگام تعمیر بخشی از سیستم پالایشگاه نفت تهران، نشتی گاز رخ می‌دهد و به دلیل این‌که مواد اشتعال‌زا بوده، بلافاصله حریق ایجاد می‌شود.

قره‌خانی تصریح کرد: باید مشخص شود که دستگاه و تجهیزات پالایشگاه ضدحریق بوده است یا خیر و اگر احتمال نشتی وجود داشته، آیا سامانه‌های اطفای حریق همزمان در آن مکان وجود داشته یا خیر و اگر وجود داشته، چرا سریع عمل نکرده است و این‌که آیا مواد ضد حریق متناسب با نوع آتش بوده یا خیر و آیا استانداردهای لازم را داشته است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در جلسه روز دوشنبه (هشتم آبان‌ماه) با مسئولان پالایشگاه این سوالات و موضوع‌ها بررسی می‌شود و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و مسئولان گزارشی از حادثه به اعضای کمیسیون ارائه می‌دهند.

401

کد خبر: 862470

وب گردی

وب گردی