آمادگی پایگاه‌های اورژانس زاهدان در مسیر تردد زوار اربعین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از زائر سرای امام رضا(ع) گفت: تمهیدات لازم برای آمادگی پایگاه های اورژانس در مسیر تردد زوار اربعین اندیشیده شد و علاوه بر استقرار پایگاه اورژانس در محل زائرسرا، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در این محل مستقر شده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میری افزود: تلاش برای ارتقا سلامت همه انسان ها، صرفنظر از ملیت و قومیت آنها از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: بر اساس واقعیت های موجود، همه مسافرین و اتباع خارجی که به صورت قانونی و غیر قانونی وارد استان می شوند در صورت نیاز از خدمات نظام سلامت استفاده می کنند و این موضوع حتی شامل قاچاقچیان انسان و قربانیان قاچاق انسان هم می شود.

میری افزود: همکاران ما خدمت به زایرین حسین ابن علی(ع) را نه به عنوان یک وظیفه اداری و حرفه ای، بلکه با نیت الهی و به قصد قربت انجام می دهند.

وی تصریح کرد: فرهنگ غنی مردم سیستان و بلوچستان و روحیه میهمان نوازی این عزیزان پشتوانه ای غنی برای ارائه مطلوب خدمات به زایرین ابا عبدالله الحسین است.

رئیس دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: ساختار ارائه خدمات سلامت به زایرین اربعین، از لحظه ورود به استان تا لحظه خروج از استان توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شکل گرفته و این خدمات با استفاده از نظرات تخصصی و کارشناسی اجرا می شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر پایگاه مستقر در پایانه مرزی میرجاوه، یک مرکز سلامت با امکان ویزیت سرپایی و خدمات اولیه در زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان مستقر شده است.

میری گفت: نظام مراقبت از بیماری ها و واحد بهداشت محیط استان نیز مسئول ارایه خدمات و نظارت بر رعایت شاخص های بهداشتی در محل تردد و استقرار میهمانان عزیز پاکستانی ما هستند.

902

کد خبر: 862471

وب گردی

وب گردی