ورود سازمان تعزیرات به موضوع گرانی بلیت اربعین/ ایرلاین‌ها از فروش بلیت چارتری خودداری کنند

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت گفت: سازمان تعزیرات به موضوع گرانی بلیت اربعین حسینی ورود کرده است.

ورود سازمان تعزیرات به موضوع گرانی بلیت اربعین/ ایرلاین‌ها از فروش بلیت چارتری خودداری کنند

به گزارش ایسکانیوز، سیدحسن حسینی‌شاهرودی سخنگوی فراکسیون حج و زیارت در واکنش به افزایش هزینه‌های اربعین برای زائران ایرانی گفت: فراکسیون حج و زیارت مجلس به زودی با دعوت از مسئولان ذیربط این موضوع را بررسی می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان تعزیرات به موضوع گرانی بلیت اربعین حسینی ورود کرده و حتما این موضوع را بررسی می‌کند، اظهار کرد: سازمان تعزیرات با ایرلاین‌هایی که از نرخ اعلام شده تجاوز کنند، برخورد می‌کند.

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت با اشاره به اینکه برخی از ایرلاین‌‌ها فروش بلیت اربعین را به آژانس‌ها و واسطه‌هایی به صورت چارتر واگذار کرده‌اند، تصریح کرد: چارتری‌ها خارج از سیستم شرکت‌های هواپیمایی مشغول فروش بلیت هستند و ما اگر می‌خواهیم با این گران‌فروشی‌ها مقابله کنیم، باید شرکت‌های هواپیمایی را مجاب کنیم که به صورت مستقیم نسبت به فروش بلیت به زائران اقدام کنند و در این ایام خاص از فروش چارتری خودداری کنند.

نماینده مردم شاهرود با اشاره به چند برابر شدن هزینه‌های سفر زائران به کربلای معلی نسبت به سال‌های گذشته متذکر شد: علاوه بر هزینه گزاف حمل و نقل، زائران باید هزینه‌های دیگری برای بیمه، هلال احمر و ویزا پرداخت کنند.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه شنیده‌ها حاکی از آن است که موسسات وابسته به سازمان حج و زیارت مبلغی را برای بیمه از زائران می‌گیرند، گفت: وقتی دفاتر زیارتی هزینه‌ای بابت خدمات دریافت می‌کنند، چه دلیلی دارد که موسسات وابسته به سازمان حج و زیارت هم جداگانه از زائران مبالغی را دریافت کنند؟

وی با تاکید بر اینکه وظیفه دولت است که تمهیدات لازم را برای زائران اربعین در داخل مرزها فراهم کند، خاطر نشان کرد: زائران وقتی از مرز خارج می‌شوند، میهمان شیعیان عراق هستند و کوچک‌ترین هزینه‌ای برای دولت ایران و عراق ندارند و به همین دلیل دولت باید شرایطی چون تامین امنیت زائران، حمل و نقل آسان و جلوگیری از رانت در حمل و نقل زوار را برای آن‌ها فراهم کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 862472

وب گردی

وب گردی