مانور پدافند غیرعامل در مدارس کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از برگزاری مانور سراسری پدافند غیر عامل در مدارس استان در دهم آبان ماه 96 خبر داد

به گزارش ایسکانیوز، رشید قربانی در نشست کارگروه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی پدافند غیر عامل که در آموزش و پرورش استان برگزار شد، هدف از برگزاری این مانور را آگاهی بخشی به دانش آموزان و آمادگی همه جانبه برای مواجهه با تهدیدات مختلف عنوان کرد .

وی با بیان اینکه ششم لغایت دوازدهم آبان ماه، به عنوان هفته پدافند غیر عامل نام گذاری شده است، یکی از برنامه های شاخص این هفته را برگزاری مانور سراسری پدافند غیر عامل در مدارس استان توسط کارگروه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی با مسئولیت آموزش و پرورش و همکاری سایر اعضای کارگروه و ادارات و دستگاه ها ذکر کرد .

قربانی افزود: این برنامه روز چهارشنبه 10 آبان ماه 96 در مدارس استان برگزار و آیین نمادین این مانور در هنرستان شهید نصری آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج با همکاری ادارات خدمات رسان و با مشارکت دانش آموزان برگزار می شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل و ضرورت آمادگی برای مواجهه با خطرات و تهدیدات مختلف، پدافند غیرعامل در حوزه اجتماعی را بسیار مهم و جدی دانست و با تاکید بر اینکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی یک ضرورت است، گفت: امروز آسیب های اجتماعی و جنگ نرم به انحاء مختلف دانش آموزان و نسل جوان کشور را تهدید می کند .

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه پدافند غیر عامل در حوزه فرهنگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، خواستار برنامه ریزی کارگروه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی برای پیش بینی برنامه هایی برای اجرا در سطح استان شد .

وی کارگروه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی پدافند غیر عامل را یکی از کارگروه های موفق استان معرفی و تصریح کرد: با هماهنگی و تشریک مساعی اعضای کارگروه و تمهید مقدمات لازم و پیش بینی کلیه جوانب، باید مانور سراسری پدافند غیر عامل در مدارس برگزار شود.

/900902

کد خبر: 862477

وب گردی

وب گردی