تردد زائران اربعین کنترل می شود/استقرار ۳۰ هزار نیروی ناجا

رئیس کمیته امنیتی انتظامی ستاد اربعین گفت: ۳۰ هزار نیروی انتظامی برای کنترل تردد زائرین اربعین حسینی در مرزها مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسکانیوز ، سردار محسن فتحی زاده در خصوص آخرین وضعیت مرزهای منتهی به عراق و آمادگی برای برگزاری مراسم اربعین، اظهارداشت: طی روزهای گذشته برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای آماده سازی مرزها و تردد روان زائران انجام شده است.

وی افزود: بر این اساس واحدهای جلودار نیروی انتظامی از مدت‌ها قبل در مرزهای منتهی به کشور عراق مستقر شده و آماده فعالیت در زمینه هدایت زائران اربعین حسینی و کنترل دقیق ترددها به سمت مراسم معنوی پیاده روی اربعین هستند.

فتحی زاده با اشاره به حجم زائران اربعین حسینی در مرزها اظهارکرد: بخشی از استعدادها و ظرفیت مرزها پیش بینی شده است و حدود ۳۰ هزار نیرو در مرزها و استان‌های پشتیبان مرزی، به منظور آمادگی برای برگزاری مراسم اربعین به کار گرفته شده اند. در حال حاضر بخش زیادی از این نیروها فعالیت خود را آغاز و طی روزهای آینده کل نیروهای مورد نیاز همکاری خود را آغاز می‌کنند.

رئیس کمیته امنیتی انتظامی ستاد اربعین خاطر نشان کرد: همکاری و رعایت مقررات در اخذ گذرنامه و ویزا از سوی مردم در ایام اربعین، میزان مشکلات در مرزهای کشور را کاهش می دهد اما با بی توجهی نسبت به رعایت اصول قانونی عراق و اقدام به خروج غیر قانونی از کشور، بدون داشتن ویزا، تردد زائران اربعین را با مشکلات متعددی در مرزها روبرو می کند. بنابر این تقاضا می‌شود مردم در صورت عدم اخذ ویزا به مرزهای تعیین شده برای خروج از کشور مراجعه نکنند.

سردار فتحی زاده عنوان کرد: براساس مقررات مرسوم، همه ورود و خروج زائران کنترل و از ترددهای غیر قانونی به شدت جلوگیری می‌شود.

705

کد خبر: 862492

وب گردی

وب گردی