نمایش داستان مردی است که به زادگاهش برمی‌گردد از تلویزیون

مستند «بازگشت» به کارگردانی محمدجواد دهقان امشب 6 آبان ماه روی آنتن شبکه مستند می روند.

به گزارش ایسکانیوز از شبکه مستند، «بازگشت» داستان مردی است که به زادگاهش برمی‌گردد تا حیات را به روستای در حال خالی شدن از سکنه، برگرداند.

کارگردان مستند «بازگشت» درباره تولید این مستند گفت: داستان این مستند از جایی شروع شد که وقتی در حال تصویربرداری مستندهای بین برنامه «گاهی به آسمان نگاه کن» بودم باید به نقاط مختلف کشور سفر می‌کردم و با سوژه‌های مختلف برخورد داشتم که اکثراً به دلایلی مانند بی‌سرپرست بودن خانوار یا چنین مشکلاتی با کمیته امداد در ارتباط بودند و بعضاً توانسته بودند با کمک کمیته امداد کارآفرینی کنند. در کنار این‌ها علاقه‌ای که به کار مستند داشتم باعث شد از بین فهرستی که کمیته امداد استان یزد در اختیارم گذاشت یک گزینه را انتخاب کنم و به‌عنوان سوژه مستند روی آن کارکنم.

دهقان افزود: یکی از این سوژه‌ها آقای توکلی است که شهرنشین شده و راننده بود و بعد از مدتی به روستا بازگشته و برای آبادانی این روستا تلاش می‌کند. با این بازگشت، روستایی که در حال خالی شدن از سکنه است نجات پیدا می‌کند. روایت قصه آقای توکلی در مستند «بازگشت» بیشتر معطوف به فعالیت‌های اوست که منجر به آبادانی روستایی در دویست کیلومتری مرکز استان یزد شده و کمتر به زندگی شخصی او پرداخته‌ شده است.

مستند «بازگشت»، امشب 6 آبان از ساعت 20 با پذیرفته شدن در سومین فصل جشنواره تلویزیونی مستند در قالب برنامه تلویزیونی جشنواره مستند روی آنتن شبکه مستند می روند. همچنین این برنامه یکشنبه 7 آبان ساعت 24 و 9:30 نیز بازپخش خواهد داشت.

502

کد خبر: 862496

وب گردی

وب گردی