مسئله اصلی وزارت کشور صیانت از بخش های آسیب‌پذیر اجتماعی است

با حضور قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی و اعضای هیات امنای مجمع خیرین کشور، راه‌های همکاری دوجانیه میان مجمع خیرین و وزارت کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ با حضور رستم‌وندی قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی و اعضای هیات امنای مجمع خیرین کشور، که در دفتر این مجمع برگزار شد راه‌های همکاری دوجانبه میان مجمع خیرین و وزارت کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه بوربور رئیس این مجمع ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت خیرین در امور اجتماعی خواستار ایجاد فضای همکاری مجمع با سازمان مدیریت بحران کشور برای مشارکت دادن خیرین در کمک به این سازمان در شرایط بحرانی شد.

رئیس مجمع خیرین کشور عضویت نماینده خیرین در شورای اجتماعی کشور را موجب امیدواری جامعه خیرین کشور برای ایفای نقش های بیشتری در تعامل دوجانبه با وزارت کشور در حوزه اجتماعی و افزایش تعاملات سازنده میان دولت و مردم دانست.

در این جلسه تاسیس مجامع خیرین در سطوح استانی و شهرستانی به منظور انسجام بخشی به فعالیت های خیرین در حوزه های مختلف مورد تاکید قرار گرفت.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی نیز با استقبال از پیشنهاد رئیس مجمع خیرین کشور در خصوص مشارکت خیرین در برنامه‌های سازمان مدیریت بحران، تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت آسیب های اجتماعی در کشور، بحران اصلی در حوزه اجتماعی رخ داده است و برای رفع این بحران و کاهش آثار منفی ناشی از آن نیازمند مشارکت مردم به ویژه موسسات مردم نهاد و جامعه خیرین کشور هستیم.

رستم وندی در این نشست اظهار کرد: زنان و کودکان در خط اول آسیب پذیری قرار دارند و صیانت اجتماعی از این دو گروه وظیفه اصلی همه دستگاه‌های مسئول و خیرین کشور است و کار جهادی می طلبد.

رئیس مرکز امور اجتماعی وزارت کشور با اشاره به ظرفیت ارزشمند و قابل توجه مجموعه خیرین کشور تاکید کرد: مسئله اصلی و دغدغه مهم وزارت کشور صیانت از بخش های آسیب پذیر اجتماعی به ویژه خانواده ها و کودکان در معرض آسیب است که این مشکل صرفا با مدیریت دولتی اجتماعی حل نمی شود بلکه نیازمند جهاد اجتماعی با کمک خیرین و مردم است.

303

کد خبر: 862547

وب گردی

وب گردی