تابش: تقویت بنیان‌های تولید مشترک از سیاست‌های طرح جامع سینما است

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره مشکلات موجود برای تولیدات مشترک سینمایی، گفت: بخشی از این تولیدات صرفاً در مرحله طرح مذاکره اولیه باقی می‌ماند و به مرحله پیش تولید و تولید نمی‌رسند بنابراین از سیاست‌های اصلی ما در طرح جامع سینما تقویت بنیان‌های تولید مشترک است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی همزمان با اولین روز نمایشگاه مطبوعات در غرفه خبرگزاری ایسکانیوز حضور پیدا کرد و به سوالات خبرنگار این رسانه پاسخ داد.

وی درباره تولیدات مشترک سینمای ایران با دیگر کشورهای دنیا، گفت: یکی از موضوعات که در طرح جامع سینمایی به عنوان یک برنامه بلندمدت به آن نگاه شده، تقویت تولید مشترک سینمایی با کشورهای همسوی ایران و سپس کشورهای فرامنطقه‌ای است که در اروپا، آسیا و قاره‌های دیگر با ایران همسویی فکری دارند.

تابش افزود: در راستای دستیابی به این هدف در حال حاضر یک گروه فیلمسازی از مالزی در ایران مستقر هستند و یک فیلم مستند – داستانی را با موضوع پیوندهای فرهنگی ایران و مالزی تولید می‌کنند که در یزد و شیراز در حال ساخت است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ادامه داد: همواره موضوعاتی برای تولیدات مشترک بین تهیه کنندگان ایرانی و خارجی مطرح می‌شود اما آن چیزی که در تولید مشترک بسیار مهم است پیگیری پروژه‌ها است؛ زیرا بخشی از فرآیند تولید مشترک را مذاکره، همدلی و همگرایی بین دو گروه ایرانی و خارجی تشکیل می‌دهد به همین دلیل بخشی از این تولیدات صرفاً در مرحله طرح و مذاکره اولیه باقی می ماند و به مرحله پیش تولید و تولید نمی رسد بنابراین سیاست اصلی ما در طرح جامع سینما تقویت بنیان های تولید مشترک است.

تابش خاطرنشان کرد: برای تولید مشترک نیاز به تهیه کنندگان حرفه‌ای و توانمند دو کشور است که با ابعاد تولید بین‌المللی کاملاً آشنا بوده و اشراف داشته باشند، و از طرف دیگر قواعد مالی و اقتصادی بین‌المللی را درست اجرا کنند. نکته دیگر پیوندی است که بین پخش کنندگان خارجی و داخلی برقرار می‌شود و در همین راستا سهم بزرگی از بازار بین المللی را فیلم‌های ایرانی و تولید مشترک می‌توانند به خود اختصاص دهند.

501

کد خبر: 862622

وب گردی

وب گردی