انتقاد استاندار به شورای شهر و شهرداری وارد نیست/ تغییر در زمان برنامه از سوی استانداری علت اصلی عدم حضور ما در جلسه بود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان با بیان این که انتقاد استاندار به شورا وارد نیست، گفت: مگر چند جلسه از سوی استانداری برگزار شده که ما حاضر نشده ایم ، استاندار محترم یک آماری بدهند که از زمان آغاز بکار شورای پنجم چه تعداد جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزار کرده اند و با وجود دعوت رسمی، شورای شهر و شهرداری حضور نیافته اند؟

کوروش محمدی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان در واکنش به انتقاد استاندار اصفهان نسبت به عدم حضور اعضای شورا و شهرداری در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: از سوی شورای شهر اینجانب به عنوان نماینده رسمی شورا برای حضور درجلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر انتخاب شده ام و قرار است درتمامی جلسات این حوزه اینجانب شرکت کنم. درخصوص انتقاد استاندار محترم لازم بذکر است که عملا شورای شهر حدود دوماه و شهردار حدود یک ماه از آغاز فعالیت رسمی شان می گذرد که دراین مدت تنها یک جلسه مربوط به شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان در فرمانداری تشکیل شده و من به عنوان نماینده شورای شهر در آن جلسه حضور فعالی داشتم.

وی تصریح کرد: احتمالا صحبت های آقای استاندار متوجه شورای پنجم نیست و شاید انتقاد ایشان مربوط به دوران گذشته بوده و باتوجه به اینکه در این مدت هیچ دعوتنامه ای مبنی بر جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به شورای شهر نرسیده است، انتقاد ایشان از شورای شهر پنجم بنظر منطقی نمی رسد.

محمدی ادامه داد: ما یک دعوتنامه از استانداری برای روز یکشنبه سی ام مهرماه دریافت کردیم که قرار بود اینجانب به عنوان نماینده رسمی شورای شهر در آن جلسه حضور پیدا کنم.
وی افزود: اما چند روز قبل از جلسه طی نامه دیگری از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر زمان جلسه تغییر یافت و به پنجشنبه چهارم آبانماه موکول شد که مصادف شد با حضور اینجانب در کنگره بین المللی حقوق شهروندی تهران که ازقبل برنامه ریزی شده و عملا امکان حضور در این جلسه میسر نبود؛ درواقع این تنها جلسه رسمی هست که نماینده شورای شهر در آن حضور نیافته است که علت اصلی آن در تغییر برنامه از سوی شورای هماهنگی بوده است.
محمدی تصریح کرد: اگرچه دغدغه استاندار محترم در باب احساس مسئولیت اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کاملا بجا و اتفاقا مورد توافق ما هم هست ولی دراین فقره انتقاد وی به شورای شهر و شهرداری وارد نیست.
محمدی در پایان خاطرنشان کرد: ان شاءالله با تمام توان در همه جلسات و برنامه های آتی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر حضوری جدی و فعال خواهیم داشت و باتوجه به رویکرد تخصصی و عزم راسخ شورای شهر پنجم به کاهش آسیبهای اجتماعی بویژه اعتیاد، حتی در این حوزه از همه دستگاههای مرتبط با آسیب‌های اجتماعی شهر اصفهان مطالبه گر خواهیم بود و آماده هرگونه همکاری متقابل در این حوزه ها با استانداری و سایر دستگاهها هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، رسول زرگرپور استاندار اصفهان با انتقاد از عدم حضور روسای شورای شهر و شهرداران در جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان ها روز پنج شنبه اظهار داشت: شهرداران و روسای شوراهای شهر باید حضور در جلسات مبارزه با مواد مخدر و پیگیری مصوبات این شورا را جزو اصلی ترین وظایف خود تلقی کنند و در این مبارزه ی مهم که مورد تاکید مقام معظم رهبری است نقش موثرتری را داشته باشند.

901/900

کد خبر: 862628

وب گردی

وب گردی