آمادگی استان کرمان برای پرداخت 80 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره کشاورزی در رودبار جنوب

استاندار کرمان با اشاره به آمادگی استان برای پرداخت 80 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره کشاورزی در رودبار جنوب، گفت: در سال جاری 620 میلیارد تومان تسهیلات از سوی دولت برای پرداخت تسهیلات چهار درصد در کشور در نظر گرفته شده که بخشی از آن نیز تاکنون ابلاغ گردیده است.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رزم حسینی در نشست اقتصاد مقاومتی رودبار جنوب افزود: معین های اقتصادی آمده اند تا فرهنگ اقتصادی را در مناطق محروم و مستعد، توسعه داده و مردم را به توانمندسازی رسانده و آن ها را از فقر فرهنگی و اقتصادی نجات دهند.
وی توانمندسازی محلی را از اولویت های اصلی طرح های اقتصادی و اجتماعی استان کرمان برشمرد و ادامه داد: تایید مدل توسعه اقتصادی استان کرمان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، نشان می دهد که این مسیر به درستی طی شده و باید تداوم یابد و از این رو با ایجاد هشت منطقه اقتصادی در استان کرمان، 23 معین اقتصادی به مسیر توسعه استان کرمان وارد شده اند.
رزم حسینی با اشاره به آمادگی استان برای پرداخت 80 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره کشاورزی در رودبار جنوب، تصریح کرد: در سال جاری 620 میلیارد تومان تسهیلات از سوی دولت برای پرداخت تسهیلات چهار درصد در کشور در نظر گرفته شده که بخشی از آن نیز تاکنون ابلاغ گردیده است.
وی ادامه داد: معین اقتصادی رودبار جنوب با استفاده از این تسهیلات، ظرفیت های خدادادی منطقه، جلب همراهی و سرمایه گذاری های مردمی می تواند در این منطقه تحولات بزرگی را در حوزه های مختلف از جمله در حوزه کشاورزی ایجاد کند.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه معین های اقتصادی باید حلقه اعتماد بین مردم و دولت ها باشند، تصریح کرد: بروکراسی اداری مانعی در مسیر توسعه است که برای رفع این مشکل پیگیری های زیادی در استان کرمان انجام شده و دولت در این زمینه نگاه مثبتی دارد.
فرمانده اقتصاد مقاومتی استان کرمان با تاکید بر موفقیت معین های اقتصادی در قلعه گنج، شهداد، گلباف و سایر نقاط این استان، تصریح کرد: در رودبار جنوب نیز به دنبال تکرار چنین موفقیت هایی برای توسعه اقتصاد مردم و توانمندسازی آنها هستیم و ورود قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان معین اقتصادی رودبار جنوب می تواند تحولات بزرگی را در این منطقه ایجاد کند.
وی تاکیدکرد: اگر اعتماد مردم جلب شود، سرمایه های اجتماعی نیز در جهت توسعه اقتصادی به کار گرفته می‌شود و در کنار آن ظرفیت های خدادادی بسیاری در این مناطق وجود دارد که می تواند مسیر توسعه را هموار نماید.
وی با اشاره به اجرای ایده مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان و راهبرد اصلی این استان با عنوان ولایت و توسعه، تصریح کرد: معتقدیم معاد مردم با معاش آن ها در ارتباط است و با توسعه اقتصادی می توان توسعه فرهنگی، اجتماعی، علمی و .... را ایجاد کرد.
وی تاکید کرد: در استان کرمان در مسیر اجرای منویات رهبری، اجرای اقتصادمقاومتی را دنبال می کنیم و هدفمان انجام کارهای عمل گرایانه است و معتقدیم که با شعار نمی توان نظام را به آرمان ها و اهداف مورد نظر رساند.
فرماندار رودبار جنوب نیز گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء ورود خوبی به این منطقه داشته و در حوزه کشاورزی نیز کارهای بزرگی را انجام داده است.
عطا ناوکی افزود: یکی از انتظارات ما این است که معین اقتصادی این منطقه در راستای توانمندسازی جوامع روستایی و محلی همت مضاعفی داشته باشد.
وی تاکید کرد: حدود 60 روستای این شهرستان برای اجرای توانمندسازی محلی آماده شد است .
ناوکی ادامه داد: مقدمات ایجاد مجتمع دامداری بزرگی نیز در رودبار جنوب فراهم شده و راه اندازی این مجتمع می تواند زمینه اشتغال زیادی را فراهم آورد.
گفتنی است این نشست با حضور امام جمعه، فرماندار، نماینده معین اقتصادی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در دفتر استاندار کرمان برگزار شد.

901

کد خبر: 862629

وب گردی

وب گردی