تصویب طرح ضد ایرانی در راستای حمایت آمریکا از اسرائیل بود

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست نوشته اقدام اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در تصویب چند طرح علیه ایران و حزب‌الله لبنان در راستای حمایت از رژیم اسرائیل صورت گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، یک روزنامه آمریکایی در تحلیلی حمایت قاطع اعضای مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب طرحی علیه برنامه موشکی ایران را نشان‌دهنده حمایت فراحزبی از رژیم صهیونیستی در کنگره دانسته است.

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه طرحی را علیه برنامه موشکی ایران به تصویب رساند که راه را برای اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران هموار می‌کند.

این طرح که به ابتکار «اد رویس» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان و «الیوت انگل»، عضو ارشد دموکرات در این کمیته تهیه شده، رئیس‌جمهور آمریکا را به شناسایی شرکت‌ها و افراد حامی برنامه موشکی ایران موظف می‌کند. 423 قانونگذار آمریکایی از این طرح حمایت و تنها 2 نماینده با آن مخالفت کردند.

مجلس نمایندگان آمریکا یک روز قبل‌تر هم به اتفاق آرا دو طرح و یک قطعنامه علیه حزب‌الله لبنان به تصویب رساند.

لابی صهیونیستی آیپک بعد از اقدامات مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای از این اقدامات حمایت کرد: «ما از تلاش‌های مجلس نمایندگان برای مقابله با تجاوزگری‌های خطرناک ایران و حزب‌الله، تقدیر می‌کنیم.»

روزنامه واشنگتن‌پست، این رأی‌گیری را از دو جهت حائز اهمیت دانسته است: «تصویب این طرح بار دیگر بر حمایت دو حزبی از اسرائیل که در دوران باراک اوباما کمرنگ شده بود، تأکید می‌کند.»

در ادامه آمده است: «در سطح سیاسی، در دوران بعد از اوباما، دموکرات‌ها حمایت قاطع خود از اسرائیل و رویکرد سخت‌گیرانه‌شان علیه ایران را نشان می‌دهند. در زمانی که دو حزب تقریباً بر سر هیچ چیز توافق ندارند، حمایت از اسرائیل کماکان یک موضوع فراحزبی است.»

این روزنامه نوشته است: «دوم اینکه، این رأی‌گیری آشکارا نشان می‌دهد که چرا راهبرد دولت برای عدم تأیید پایبندی ایران به برجام که اختلاف ما با متحدانمان را در پی داشته و آمریکا را در منگنه قرار داده است، نامعقول و مضر است.»

در ادامه آمده است: «ایالات متحده می‌تواند برجام را نگاه داشته و در سایر موضوعاتی که در این توافق گنجانده نشده‌اند با قاطعیت رو به جلو حرکت کند.»

کد خبر: 862675

وب گردی

وب گردی