تمام آنچه صداو سیمای مرکز ایلام برای پوشش مراسم اربعین در نظر گرفته است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام آخرین اقدامات صدا و سیمای این مرکز در رابطه با برگزاری مراسم اربعین را تشریح کرد.

علیرضا شیروی مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام با اشاره به تجهیز پایانه مرزی مهران که اصلی ترین مرز خروجی زائران اربعین حسینی است، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در این پایانه مرزی اقدام به راه اندازی استودیوهای مجزا، اختصاصی صدا و سیما و خبر کرده ایم که در پایانه مرزی مستقر و به صورت 24 ساعته آماده ارسال سیگنال و تصویر پایانه مرزی و زائرانی است که از این مرز خارج می شوند.

برای اولین بار در پایانه مرزی مهران امکان انتقال تصویر و سیگنال از بستر اینترنت فراهم شد

وی با اشاره به این که در حوزه زیرساخت و فنی اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: دو لینک انتقال سیگنال به صورت زمینی و از طریق امواج مایکرویو راه اندازی کرده ایم. در پایانه مرزی مهران فیبر نوری را قرار داده ایم که برای اولین بار در این پایانه مرزی امکان انتقال تصویر و سیگنال از بستر اینترنت و ارتباطات اینترنتی فراهم باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام تصریح کرد: صدا و سیما در حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و همینطور در کانال ها و شبکه های پیام رسان از جمله سروش، تلگرام و اینستاگرام حضور فعالی خواهد داشت که برای اطلاع رسانی به صورت لحظه ای صورت می پذیرد.

وی افزود: با انتشار اطلاعیه ها و گزارش های رسمی ستاد اربعین کمیته های 13 گانه ای که در مرکز کشور در وزارت کشور انجام وظیفه می کنند متناظر همان ها کمیته هایی در استان ها مشغول تقسیم کار و انجام امورات مربوط به زائران اربعین حسینی هستند که گزارش کار این کمیته ها و اطلاع رسانی از اقدامات آنها از دیگر وظایف صدا و سیما خواهد بود.

افزایش دو بخش خبری برای پوشش زنده اخبار از پایانه مهران

شیروی اظهار داشت: علاوه بر بخش های خبری که به صورت روزانه در سه نوبت فعالیت می کنند، دو بخش خبری دیگر به بخش های خبری اضافه کرده ایم که در ساعات 8 صبح و 10 صبح به صورت زنده از پایانه مرزی مهران اخبار خود را به اطلاع مردم می رسانند.

وی افزود: همین طور برنامه های زنده ای تدارک دیدیم و ارتباطاتی با شبکه های سراسری و شبکه های استانی خواهیم داشت که ان شاءالله پیش بینی ما این است که تا از روز دوازدهم به بعد با حجم زیادی از ارتباط با شبکه های سراسری بتوانیم حال و هوا و آخرین وضعیت مرز مهران را که اصلی ترین مرز برای خروج زائران است به اطلاع مردم برسانیم.

بیشترین تغییرات را در حوزه های فنی و معاونت فضای مجازی نسبت به سال گذشته داشته ایم

مدیر کل صدا و سیمای ایلام با بیان این که بیشترین تغییرات را در حوزه های فنی و معاونت فضای مجازی نسبت به سال گذشته داشته ایم، گفت: بستر امن و پایداری را از پایانه مرزی مهران فراهم کرده ایم که با نصب یک لینک مایکرویو بیشتر در این پایانه توانستیم بستر اینترنت و انتقال سیگنال را اضافه کنیم.

وی افزود: با استفاده از از فیبر نوری و هماهنگی با نیروی انتظامی و همچنین راهداری استان توانستیم از تصاویر دوربین هایی در مسیر ایلام تا مهران و دوربین های بین راهی آخرین وضعیت ترافیکی را به مردم اطلاع رسانی کنیم.

شیروی تصریح کرد: کانال خبری اربعین مهران در حوزه فضای مجازی و همینطور کانال جامع اربعین را با حدود 14-15 هزار عضو راه اندازی کردیم.

ایجاد فرستنده ای پر قدرت رادیویی در ایستگاه نخجیر استان ایلام

وی افزود: در حوزه رادیو نسبت به سال گذشته با تغییر فرستنده 2 کیلو وات به 10 کیلو وات فرستنده ای پر قدرت در ایستگاه نخجیر استان ایلام پوشش دادیم که علاوه بر پوشش جاده ای FM رادیو اربعین در مسیر ایلام به مهران و شهر مهران نیز شهرهای کوک، نجف و کربلا را هم پوشش می دهد.

مدیر کل صدا و سیمای ایلام در پایان گفت: در حال حاضر امروز در حال استقرار فرستنده پرقدرت سیار در شهر دهلران هستیم که در ورودی مسیر اندیمشک دهلران به شهر مهران را بتوانیم با AM جاده ای رادیو اربعین پوشش بدهیم.

901/900

کد خبر: 862682

وب گردی

وب گردی