۳۵ درصد مهاجرت سالیانه به کلانشهرها/ بحران حاشیه‌نشینی

یک نماینده مجلس با انتقاد از میزان بالای مهاجرت از شهرستان‌ها به کلانشهرها نسبت به بحران‌های حاشیه‌نشینی هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر،تقی کبیری در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در پاسخ به سئوالی درباره دلایل عمده مهاجرت از روستاها و شهرستان‌های کوچک به کلانشهرها گفت: در گام اول باید در شهرهای کوچک امکانات برای عدم مهاجرت فراهم شود.

وی افزود: وقتی اشتغال و اولیات زندگی را در شهرهای کوچک فراهم نمی‌کنیم، نمی‌توان انتظار داشت که مهاجرت صورت نگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: من نماینده یکی از شهرهای مرزی هستم و متأسفانه ما سالانه شاهد ۳۵ درصد مهاجرت به شهرها هستیم؛ به این دلیل که در نقاط مرزی امکانات برای اسکان وجود ندارد.

کبیری تأکید کرد: منظور من از امکانات، اشتغال، بحث آب، تقویت کشاورزی، حوزه درمان، آموزش و ... است. درواقع بهترین راهکار برای جلوگیری از مهاجرت این است که ظرفیت و امکانات استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاها به حدی باشد که کسی به فکر مهاجرت نیفتد.

وی در پاسخ به مهمترین آسیب‌های مهاجرت‌ها هم گفت: متأسفانه مهاجرت و حاشیه‌نشینی باعث آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی، تغییر فرهنگ‌ها، مسائل امنیتی و آسیب‌های جدی اجتماعی می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به مهاجرت به شهر تهران تصریح کرد: امروزه می‌توانیم بگوییم یکی از مهمترین دلایل ترافیک و آسیب‌های محیط‌زیستی در تهران مربوط به مهاجرت‌های بی‌رویه به این کلانشهر است.

کبیری خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم تهران را نجات دهیم باید پیش از آن به فکر شهرستان‌های کوچک باشیم.

705

کد خبر: 862701

وب گردی

وب گردی