۴۸ هزار هکتار گلخانه جدید تا سال ۱۴۰۴ در کشور ایجاد می‌شود

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیش از ۴۸ هزار هکتار گلخانه جدید تا افق سال ۱۴۰۴ در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمد علی طهماسبی در مورد برنامه‌های این معاونت برای توسعه کشت گلخانه‌ها گفت: طرح توسعه گلخانه‌ها با هدف انتقال تولید محصولات سبزی و صیفی از محیط باز به گلخانه از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی است.

او خاطرنشان کرد: اجرای طرح توسعه گلخانه‌ها از سال گذشته آغاز و در حدود دو هزار هکتار گلخانه با هدف استفاده بهینه از منابع زیرزمینی در کشور احداث شده است.

طهماسبی اضافه کرد: امسال اجرای طرح توسعه گلخانه‌ها در سطح حدود ۲ هزار و ۲۴۰ هکتار در دستور کار قرار دارد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، از اجرای طرح توسعه باغات در سطح ۵۰۰ هزار هکتار اراضی شیب‌دار در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: این طرح با هدف صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از فرسایش خاک در اراضی مستعد بارندگی به میزان ۳۰۰ میلی متر به بالا برنامه‌ریزی شده است.

او افزود: طبق شیوه نامه ابلاغ شده، امسال ۶۰ هزار هکتار از اراضی شیبدار، زیر پوشش گونه‌های دارویی و درختان مثمر تحت عنوان استفاده از آب سبز قرار می‌گیرند.

طهماسبی طرح توسعه گیاهان دارویی را از دیگر طرح های اقتصاد مقاومتی عنوان و خاطرنشان کرد: این طرح با توجه به استعداد کشور با کاشت گیاهانی همچون گل محمدی، زرشک، آویشن‌ها و سایر گونه‌های گیاهی در اراضی آبی و دیم در دستور کار قرار دارد.

او افزود: طرح زیتون با هدف تولید روغن زیتون برای مصارف خوراکی و همچنین طرح اصلاح و نوسازی باغ‌ها در سطح ۹۰۰ هزار هکتار از باغ های کشور در دست اجراست.

402

کد خبر: 862750

وب گردی

وب گردی