اردوغان پیام خودرا به مناسبت روز جمهوری ترکیه منتشر کرد

رییس جمهور ترکیه در پیامی این روز را به مردم کشورش تبریک گفت و از ایستادگی های مردمش علیه ظلم و استکباردر این سال ها قدردانی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در پیام ۲۸ اکتبر خود گفته است: من روز جمهوری را به تک تک هم میهنان خود که در داخل و خارج از ترکیه زندگی می‌کنند، تبریک می‌گویم. من برای همه کهنه سربازان به ویژه غازی مصطفی کمال آتاتورک، موسس جمهوری ترکیه و فرمانده دلیر جنگ آزادی آرزوی کام‌بخشی و شکوه و عظمت دارم.

وی تاسیس جمهوری ترکیه را تولد دوباره کشوری شریف از خاکسترهای خودش دانست که به جای آن که مرگ را انتخاب کند، آزادی و شکوه را انتخاب کرد.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین به این مساله اشاره کرد که ملت ترکیه با خون و روح خود به جهان اعلام کرد که نمی‌ترسد و هیچ کس نمی‌تواند در آینده‌اش دخالت کند و ادامه داد: آن هایی که برای غارت میراث امپراطوری عثمانی حمله‌ور شده بودند با شجاعت مردم از پای درآمدند و همانطور که آمده بودند، عقب نشستند.

رجب طیب اردوغان در پیام خود همچنین آورده است: روحیه‌ای که باعث پیروزی ۱۹۲۳ شد همچنان در میان مردم ترکیه زنده است.

وی با اشاره به کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه سال ۲۰۱۶ گفت: «مقاومت بی‌بدیل مردم در آن تاریخ، ۲۵۰ شهید برجای گذاشت. آن شب تمامی مردم ترکیه شامل جوانان و زنان و مردان از دستاورهای جمهوری دفاع کردند. ما روز و شب برای دفاع از کشور به بهترین شکل ممکن بدون هیچگونه تمایزی و با این شعار که "هیچ آقازادگی‌ و ارباب منشی" وجود ندارد، همه برای ملت کار می‌کنیم. در ۱۵ سال گذشته، اصلاحات تاریخی در تمامی صحنه‌ها از دموکراسی تا آزادی، تجارت و سرمایه گذاری، بهداشت و درمان و سیاست‌های خارجی صورت گرفته است. امروز، دروازه امیدواری برای تمامی مردم سرکوب شده و قربانیان در سطح جهانی، ترکیه است.»

رئیس جمهوی ترکیه با اشاره به اقدامات کشور برای مقابله با گروه‌های تروریستی گفت: کشور به داعش، حزب پ.ک.ک، سازمان تروریستی گولن و یگان‌های مدافع خلق سوریه اجازه نمی‌دهد تا ما را هدف قرار دهند. ما با همگی آنهایی که می‌خواهند ما را سرنگون کنند، مبارزه می‌کنیم.

کد خبر: 862850

وب گردی

وب گردی