برخی به گونه‌ای صحبت‌ می‌کنند که گویی غلامی را ترامپ معرفی کرده است/ ۴.۵ میلیون دانشجو منتظر تصمیم ما هستند

نماینده مردم کلاردشت افزود: ایشان فرد سالمی است برخی به گونه‌ای صحبت‌ می‌کنند که انگار ترامپ ایشان را معرفی کرد غلامی را رئیس جمهوری با ۲۴ میلیون رای معرفی کرده است چه لزومی دارد ما آن را بیشتر بررسی کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، قاسم احمدی لاشکی در نطق خود در حمایت از وزیر پیشنهادی علوم، گفت: امروز وزیری برای وزارت‌خانه‌ای معرفی شد که اهمیت بسیار بالایی دارد به اعتقاد من این وزارتخانه مظلوم واقع شده است در زمان دولت قبل مدت بسیار زیادی با سرپرست اداره می‌شد و اکنون نیز رئیس‌جمهور در موقع معرفی وزرا وزیر علوم را معرفی نکردند و مدتی است که با سرپرست اداره می‌شود.

نماینده مردم چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ارزیابی‌هایی در یک هفته اخیر از عملکرد وزیر پیشنهادی علوم کرده است، گفت: در ابتدای امر من با ایشان مخالف بودم اما بعد از بررسی‌هایی که کردم نظرم تغییر کرد به زودی به ۱۵ آذر می‌رسیم و رئیس‌جمهور باید لایحه بودجه خود را به مجلس تقدیم کند اما همچنان وزیر علوم نداریم و وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود و سرپرست نمی‌تواند برنامه دقیق و اصولی برای وزارتخانه ارائه دهد.

وی بیان داشت: به رغم دوستی که با آقای ضیا هاشمی سرپرست فعلی وزارت علوم دارم اما باید بگویم که سرپرست نمی‌تواند تصمیم نهایی برای وزارتخانه بگیرد اگر امروز آقای غلامی رای نیاورد، قطعا در وزارتخانه دچار مشکلاتی می‌شویم آقای رئیس‌جمهور شما دغدغه علم و فناوری ندارید که اگر داشتید باید اقداماتی در این زمینه انجام می‌دادید.

احمدی لاشکی با بیان اینکه با افراد مختلفی راجع به وزیر پیشنهادی علوم صحبت کرده است، گفت: هیچ یک از اینها نگفتند که غلامی فرد لایقی برای وزارت علوم نیست. ممکن است صلاحیت او را به طور کامل تایید نکرده باشند اما هیچ یک هم نگفتند که او فرد لایقی نیست.

نماینده مردم کلاردشت افزود: ایشان فرد سالمی است برخی به گونه‌ای صحبت‌ می‌کنند که انگار ترامپ ایشان را معرفی کرده است غلامی را رئیس‌جمهوری با ۲۴ میلیون رای معرفی کرده است چه لزومی دارد ما آن را بیشتر بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه در فراکسیون مستقلین جلسه‌ای برای بررسی صلاحیت آقای غلامی برگزار شد که نتیجتا ایشان را مورد تایید قرار دادند، گفت: مجمع اصلاح‌طلبان و اصولگرایان با ایشان موافقت دارد و ضرورتی ندارد که ما به ایشان رای ندهیم و منتظر بمانیم که در آینده رئیس‌جمهور وزیر دیگری معرفی کند.

لاشکی با بیان اینکه مشکلات در وزارت علوم زیاد است، گفت: ۴.۵ میلیون دانشجو منتظر تصمیم ما هستند. یکی از خصوصیات آقای غلامی این است که بر خلاف آقای فرهادی از بدنه وزارت علوم است ما بهتر است کمک کنیم که در وزارت علوم از سرمایه خود این وزارتخانه استفاده شود.

وی یادآور شد: ایشان به مشکلات موجود در وزارت علوم آشنا هستند و اولین بار است که وزیری از استانی غیر از تهران معرفی شده آقای رئیس‌جمهور مساله مهم‌تر از معرفی وزیر حمایت از ایشان است. این طور نیست که بعد از تایید صلاحیت ما کار تمام شود. قطعا ما به اجرای برنامه ایشان نظارت خواهیم داشت.

منبع: ایلنا

کد خبر: 862877

وب گردی

وب گردی