رسول خضری : طرح تحول سلامت  قطعا موفق نمی شود/ وزرای پیشنهادی رای اعتماد کسب می کنند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : طرح تحول سلامت اگر با این شیوه پیش برود قطعا موفق نمی شود زیرا بدون شک برای تحول یک مشخصه هایی لازم است و  تا زیر ساخت های آن مهیا نشود به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید .

رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روز گذشته با حضور در غرفه ایسکانیوز در نمایشگاه مطبوعات در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص وزاری پیشنهادی وزارت نیرو و علوم به مجلس شورای اسلامی گفت: سه فراکسیون اصلی(مستقل، فراکسیون ولایی و امید) در مجلس هستند که معمولا مجموع مستقلین و ولایی در واقع عمدتا رای شان مثبت است.
وی تاکید کرد: فراکسیون امید، شاید در خصوص دکتر غلامی نکته و نظراتشان مثبت نباشد. اما به نظر من آقای فرجی دانا با مصاحبه و حمایتی که برای آقای غلامی کردند زمینه کسب رای اعتماد هموار شد و هر دو وزیر رای را کسب کنند.
خضری گفت: برای حل مشکلات و معضلاتی که در وزارتخانه ها و در سطح جامعه وجود دارد می توانیم با هم اندیشی و هم راستایی در جامعه این موانع را برطرف کنیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح تحول سلامت گفت: طرح تحول سلامت اگر با این شیوه پیش برود قطعا موفق نمی شود زیرا بدون شک برای تحول یک مشخصه هایی لازم است و تا زیر ساخت های آن مهیا نشود به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید .
وی با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده یک سال است در کشور اجرا می شود گفت: متاسفانه هنوز بیمه طبق قانون انجام نمی شود همچنین کارت سلامت و پرونده الکترونیک همه اینها به صورت کامل انجام نشده است بنابراین طرح سلامت از این به بعد بایستی با اولویت طرح تحول بهداشت و پیشگیری و سلامت ادامه پیدا کند نه بحث درمان.
خضری تصریح کرد : هرچقدر اعتبارات در این راستا افزایش یابد باز هم مشکلات بطور کامل برطرف نمی شود لازم بذکر است اولویت درطرح تحول موضوع درمان است نه بهداشت.

وی تاکید کرد : فکر می کنم در حوزه بهداشت اعتباری هزینه نشده است. حتی یک دلار برای سرمایه گذاری طرح سلامت و بهداشت انجام نشده است و اگر با این روش اصلاح جلو برویم طرح تحول موفقیت خوبی را کسب نخواهد کرد.

کد خبر: 862948

وب گردی

وب گردی