مرحله پایش طرح ریجستری تا پایان هفته به اتمام می‌رسد/ مسئولیت صداوسیما در حمایت از پیام رسان ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بالغ بر ٦٠ درصد از گوشی های همراه به ثبت رسیده و تا پایان هفته مرحله پایش به اتمام می رسد و طرح ریجستری گوش‌های همراه وارد فاز عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در جمع خبرنگاران گفت: طرح ریجستری فعالیت خود را به طور طبیعی آغاز کرده و اکنون در حال گذراندن طرح مقدماتی است.


او افزود: در حال حاضر این طرح در دوره پایش است و تمام گوشی های همراه در این سامانه به ثبت رسیدند و می توان گفت که مرحله ثبت در حال پیشرفت است.


آذری جهرمی خاطرنشان کرد: بالغ بر ٦٠ درصد از گوشی های همراه به ثبت رسیده و تا پایان هفته مرحله پایش به اتمام می رسد و این طرح وارد فاز عملیاتی می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: صدا و سیما جزو دسته رسانه های دولتی نیست و اکنون خارج از اداره دولت در حال فعالیت است.


او گفت: در مصوبه ای که در شورا مطرح شد برای حمایت از پیام رسان ها باید دستگاهی تنظیم شود که یکی از دستگاه ها بر عهده صدا و سیما است.


آذری جهرمی افزود: صدا و سیما رفتار عادلانه ای را در پیش نگرفته و نسبت به سرویس های خارجی تبلیغاتی را انجام می دهند.

او گفت: رسانه ملی در ارتقای وعده هایی که داده به خصوص در حوزه پیام رسان ها نقش کلیدی را بر عهده دارید.
آذری جهرمی اظهار داشت: برای ایام أربعین سه حوزه را برای بهبود مکالمات زائران مدنظر قرار گرفتیم و به طور طبیعی کارگروه ایّام أربعین به دلیل حجم زیادی از تردد زائران تمهیداتی اندیشیده است.

او گفت: تمهیداتی در راستای ارائه خدمات به صورت رایگان و از طریق وای فای اتخاذ شده که احتمال دارد در این زمینه با مشکل مواجه شویم، ارتباط ما با عراق باید ظرفیت سازی شود و می توان گفت که نسبت به سال گذشته این ظرفیت تا 2 برابر افزایش یافته است.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: بحث حاکمیت در داخل کشور عراق تحت سلطه ما نیست و باید در این زمینه مذاکراتی با دولت عراق صورت گیرد، لازم به ذکر است که تاکنون مذاکراتی انجام شده و از سوی ایران تا حدودی قیمت ها کاهش یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زمانی که تماس از سوی عراق با ایران انجام شود نرخش از سوی ایران تعیین خواهد شد.

او افزود: در زمینه شهر هوشمند برنامه ای وجود دارد که متولی آن شهرداری و نیز وزارت راه و شهرسازی است، در ابتدا صنعت نیازمند سنسورهای وابسته به تکنولوژی است و باید گفت تکنولولوژی جزو برنامه هایی است که در این طرح مهم هستند.

آذری جهرمی تصریح کرد: درخصوص ورود و عرضه جدید سندی را تنظیم کردیم که به زودی در این خصوص منتشر خواهیم کرد، متولوژی توسعه جزو ابزارهای شهرهوشمند و به عنوان زیرساخت هایی در این زمینه است که باید به زودی آماده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به کسب و کارهای نوپا گفت: ما توجه ویژه ای را به کسب و کارهای نوپا داریم، در حال حاضر شبکه ملی را در این زمینه ارتقا بخشیدیم.

او گفت: خدمات به عنوان مساله ای مطرح است که اشتغال را شکل می دهد و در افرهنگ سازی نقش به سزایی را دارد.

آذری جهرمی افزود: اکنون از زیرساخت های لازم برا کسب و کار بهره مند نیستیم و این زیرساخت ها شامل بخش نهادی است و یکی از مقولات و معضلات مهم در کسب و کار های نوپا، مکانیزم هایی است که در سازمان مالیاتس وجود دارد و به عنوان چالش جدی برای کسب و کار نوپا تلقی می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این زمینه تنها وزارت ارتباطات دخیل نیست بلکه بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دیگز حوزه ها باید خود را درگیر این قضیه کنند.

او افزود: کسب و کار نوپا در مرحله نوپا قرار دارد و نیازمند یک چرخه سرمایه گذاری است که اکنون در کشور مهیا نشده است.

کسب و کار نوپا در تمام زمینه ها دچار مشکل است، دولت باید برنامه هایی را برای کسب و کار های نوپا ارایه دهد و حمایت از مشاغل کوچک را در اولویت کاری قرار دهد.

آذری جهرمی اظهار داشت: در کشور شاهد سرمایه گذاری های خطرپذیر هستیم و سودی 2 برابر سود بانکی را ارئه می دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یک مساله تحت عنوان خلل جمعی مطرح است که بعد از مفاهیم شورای مشورتی قابل دسترسی است، تلاش ما در شبکه مجازی رویکردی است که باید با مردم داشته باشیم.

او افزود: شاید حضور فیزیکی بین مردم تا حدودی مشکل باشد اما فضای مجازی ارتباطات را تسهیل کرده تا نظرات مردم را مورد استفاده قرار دهیم.

402

کد خبر: 862954

وب گردی

وب گردی