دردسر پرونده مربی آلمانی برای استقلال؛ پرونده آبی‌ها در کمیته انضباطی فیفا

باشگاه استقلال نام میشائیل هنکه را در فهرست طلبکاران خود به فیفا اعلام نکرده و این مساله می‌تواند تبعات سنگینی در عرصه بین‌المللی برای باشگاه استقلال داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، فیفا مدتی است که نسبت به پرونده‌های متعدد باشگاه‌های ایرانی و شکایت‌های متعدد از باشگاه‌های کشورمان حساس شده و در آخرین مرتبه از باشگا‌های ایرانی خواسته بود فهرست وضعیت بدهی‌های خارجی خود را به فدراسیون بین‌المللی فوتبال اعلام کند.

فیفا از باشگاه‌های ایرانی خواسته بود درمورد طلبکارانی که رای انضباطی گرفته‌اند و همچنین طلبکارانی که هنوز به مرحله شکایت و گرفتن رای نرسیده‌اند را به آنها اعلام کند. باشگاه استقلال هم چنین اقدامی را انجام داده است اما ظاهرا مسئولان باشگاه استقلال نام یک طلبکار را به دلیل فراموشی در فهرست طلباکاران خارجی خود قرار نداده‌اند و این فرد میشائیل هنکه مربی آلمانی اسبق استقلال بوده است.

فیفا پس از تطابق پرونده‌ها با فهرست طلبکاران متوجه می‌شود که باشگاه استقلال نام میشائیل هنکه را از قلم انداخته و به همین دلیل به باشگاه استقلال بیان کرده در اعلام اسامی طلبکاران صداقت لازم را نداشته است. گفته می‌شود که به دلیل همین اتفاق پرونده باشگاه استقلال به کمیته انضباطی فیفا خواهد رفت تا این کمیته درمورد باشگاه استقلال تصمیم‌گیری کند و رای بدهد.

این اتفاق ناگوار در حالی برای باشگاه استقلال رخ داد که مدیران این باشگاه در تلاش بودند تا بدهی‌های خارجی خود را بپردازند تا برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا با مشکلی مواجه نشوند اما پرونده میشائیل هنکه می‌تواند برای باشگاه استقلال تبعات سنگینی داشته باشد و در صورتی که کمیته انضباطی فیفا به دلیل آنچه که عدم صداقت خوانده رای بدهد احتمال محرومیت این باشگاه از حضور در لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد.

602

کد خبر: 862972

وب گردی

وب گردی