مراسم عصر شعر عاشورایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند برگزار شد

همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و به همت معاونت دانشجوئی _فرهنگی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم مراسم عصر شعر عاشورایی با حضور معاونان، استادان، شاعران صاحب نام کشور، مسئولین منطقه ای دانشجویان در سالن اجتماعات علامه طباطبایی واحد دانشگاهی پرند برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد پرند، در ابتدای مراسم حجت الاسلام سید علی اصغر تقوی مدیر فرهنگی واحد با بیان اینکه واقعه عاشورا مکتب و هنر است اظهار داشت: عاشوار سرشار از جلوه های هنری بود، تجلی هنر الهی در عاشورا جلوه گر است و ادب و آداب در نهضت عاشورا به اوج خود می رسد.
وی با بیان جایگاه ماه محرم و عاشورا در اشعار فارسی گفت: جدا از اینکه ادبیات آیینی و شعر عاشورایی پیوند عمیقی با هم دارند خود عاشورا به تنهایی می تواند یک مکتب ادبی و هنر ی باشد وهنرمندان می توانند بین مفاهیم عمیق عاشورایی به آفرینشهای هنری ادبی و هنری بپردازند.
از اهداف برگزاری این مراسم می توان به ترویج فرهنگ عاشورا در بین دانشجویان، جوانان و به ویژه نقش هنر شعر در نشان دادن ابعاد نهضت عاشورا و تقویت ویژگی های شعر حماسی و بصیرت افزایی اشاره نمود.
در این مراسم شاعران اشعار خود را که تلفیقی از شعر آیینی و عاشورایی بود در قالب غزل، مثنوی، شعرنو قرائت کردند..
در پایان از شاعران حاضر در این مراسم با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

کد خبر: 862995

وب گردی

وب گردی