لزوم شناسایی نقاط آسیب‌پذیر بیمارستان‌ها

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل از مباحث مهم است، گفت: توجه به پدافند غیرعامل یکی از اصول پیشگیری است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر قاسم جان بابایی در همایش پدافند غیرعامل گفت: موضوع پدافند غیرعامل از مباحث مهم است و تا زمانی که دچار چالش نشدیم نمی‌توانیم به اهمیت آن پی ببریم.

وی با تاکید بر این که توجه به پدافند غیرعامل یکی از اصول پیشگیری است، گفت: بحران‌هایی که اتفاق می‌افتند میزان آمادگی ما را نشان می‌دهند. از این نظر که برای بحران صورت گرفته تا چه میزان فکر و مطالعه کرده‌ایم و چگونه ساختار را برای چالش موجود آماده نموده‌ایم.

وی گفت: از جمله کارهای مهم در زمینه پدافند غیرعامل انجام پژوهش و درس گرفتن از تجربیات قبلی است. مطالعات و پژوهش‌ها در این زمینه می‌تواند از میزان آسیب‌ها بکاهد. بنابراین درس گرفتن از تمامی بحران‌ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

بنابر اعلام وب‌دا، وی با بیان اینکه موضوع مهم دیگر میزان دانش مدیران در پدافند غیرعامل و توان مقابله آنها با بحران‌ها است، افزود: شناسایی نقاط آسیب پذیر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بر مبنای برنامه‌ریزی، مطمئنا می‌تواند از هزینه‌های هنگفت و آسیب‌های جدی بکاهد.
جان بابایی در پایان گفت: ما آمادگی داریم که نتایج همه جلسات و همایش‌ها در کشور در زمینه پدافند غیر عامل را جمع آوری کنیم و به عنوان دستور کار از آنها استفاده کنیم.

705

کد خبر: 863024

وب گردی

وب گردی