نقش فضای سبز در موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان

بر اساس نتایج به دست آمده از یک مطالعه، دانش‌آموزانی که محل سکونت آنها در نزدیکی پارک‌ها و فضای سبز است، بیش از دیگر دانش‌آموزان به یادگیری درس‌ها علاقه نشان می‌دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، نتایج به دست آمده از یک بررسی نشان داد، دانش‌آموزانی که محل سکونت آنها در نزدیکی پارک‌ها و فضای سبز است، بیش از دیگر دانش‌آموزان به یادگیری درس‌ها علاقه نشان می‌دهند.

محققان باور دارند، فضای سبز با کاهش آلودگی هوا، آلودگی صدا و تعدیل دما می‌تواند به طور غیر مستقیم بر سلامت انسان تأثیرگذار باشد؛ همچنین این موارد با توجه به کارکردهای درمانی و روانی، به طور مستقیم بر رفتار اشخاص مؤثر بوده و به کم کردن تنش‌ها و استرس‌های زندگی و ایجاد حس نشاط و آرامش در افراد کمک شایانی می‌کند.

به گفته محققان مؤسسه بهداشت بارسلونا، دانش‌آموزانی که محل سکونت‌شان در نزدیکی پارک‌هاست، در امتحانات و آزمون‌های مدارس با دقت‌تر و سریع‌تر عمل می‌کنند.

نویسنده و سرپرست ارشد این پژوهش‌ می‌گوید:‌ «‌ما از سال 2003 تا 2013، بیش از 1500 دانش‌آموز دوره ابتدایی را تحت نظر گرفتیم و دریافتیم، فضاهای سبز در شهرها، ارتباطات اجتماعی و فعالیت بدنی را تقویت می‌کند و چون وجود فضای سبز با کاهش آلودگی هوا و سر و صدا همراه است بنابراین یک محرک مفید و مؤثر برای رشد مغزهای آینده است».

یافته‌های این تحقیق که در مجله "Health Environment Perspectives" منتشر شده، حکایت از آن دارد که زندگی در کنار فضاهای سبز به طور مستقیم بر پیشرفت مغز کودکان تأثیر می‌گذارد.
706

کد خبر: 863032

وب گردی

وب گردی