مهار آتش‌سوزی انبار علوفه روشن دشت

مهار حریق گسترده در انبار علوفه شب نفس گیری را برای ماموران آتش نشانی رقم زد.

به گزارش ایسکا نیوز،مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت:ساعت ۲۳:۲۵ در تماس های مکرر با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی از حریق گسترده در یک انبار علوفه واقع در ابتدای بلوار شهدای هسته ای بعد از روشن دشت به سامانه ۱۲۵ گزارش شد.

محمد شریعتی گفت: ستاد فرماندهی بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های ۴ ، ۵ ، ۷ ، ۱۳ ، ۱۵ ، ۱۹ و ۲۳ را به همراه ۹ دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین اطفائیه ، خودروی تنفسی ، آبرسان و همچنین افسران کشیک را به منظور اطفاء حریق به محل حادثه اعزام کرد.

شریعتی افزود : زمانی که آتش نشانان به محل رسیدند شعله های آتش و دود ایجاد شده , در یک محوطه روباز انبار علوفه بود که حریق ناشی از آن آسمان شب را روشن کرده بود .

وی با اشاره به اینکه تعداد ۳۰ تن از آتش نشاِنان در این حریق شرکت داشتند، اظهار داشت: آتش نشانان از چند جهت و با چند رشته لوله آبدهی پر فشار و مانیتورینگ، عملیات اطفای حریق را آغاز کردند و با آبگیری متوالی و با اجرای عملیات جدا سازی و خنک کردن بعد از ۶ ساعت تلاش بی وقفه و نفس گیر توانستند حریق را مهار ،پاکسازی و رفع خطر کنند.

شریعتی با بیان اینکه نیروهای انتظامی، برق و عوامل شهرداری نیز در این حادثه به یاری نیروهای عملیاتی آتش نشانی شتافتند، گفت: خوشبختانه این حادثه هیچگونه خسارات جانی به همراه نداشت.

وی در ادامه با اشاره اینکه انبار علوفه هرگز نباید به صورت فله نگهداری شود،ادامه داد: چیدن علوفه ها در انبار باید به صورت بلوک مجزا از هم و با رعایت فاصله مناسب از یکدیگر و رعایت دیگر موارد ایمنی صورت گیرد که شاهد چنین حوادثی نباشیم چرا که علاوه بر آلودگی های زیست محیطی و گرفتن توان آتش نشانان به منظور اطفاء ،مهار و پاکسازی احتمال حریق برخوردی را نیز افزایش می دهد, ضمن اینکه علوفه سالم مانده نیز بدلیل دود زدگی مورد استفاده برای دام هم نخواهد بود و خسارت مالی را مضاعف خواهد کرد.

902

کد خبر: 863035

وب گردی

وب گردی