آلودگی خاک  هنوز صدایش در نیامده اما صدای مهیب تری از آلودگی آب دارد

یک عضو شورای شهر تهران گفت: هنوز صدای آلودگی خاک در نیامده اما مهیب تر از آلودگی آب است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، شهربانو امانی در جلسه شورای شهر تهران، تاکید کرد: اگر محیط زیست اچ اس ای را زیر نظر خود بگیرد مشکلات رفع می شود.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم در کاهش آلودگی هوا موثر بودند، گفت: آب یعنی زندگی انتظار داریم که در مورد آلودگی آب و کنترل آن اقدامی شود.

امانی اضافه کرد: در مورد آلودگی خاک که هنوز صدایش در نیامده اما صدای مهیب تری از آلودگی آب دارد کاری کنند.

وی با اشاره به اینکخ از سرمایه های مردمی و سمن استفاده شود، اظهار کرد:کمبود قانون و آیین نامه نداریم اما شجاعتی برای برگشت به محور قانون لازم است.

سید آرش حسینی میلانی نیز در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش توسط رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در خط مقدم مبارزه با آلودگی‌های محیط زیست قرار دارد و همه دستگاه‌ها باید در این راستا به این سازمان کمک کنند.

وی افزود: شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در پنجمین دوره یاری‌گر این سازمان و پیگیری کننده تکالیف خاص و یا مشترک میان شهرداری تهران و سازمان حفاظت محیط زیست خواهد بود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: انتظار می‌رود با درایتی که در سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد و با برنامه ریزی مشخص بر روی بندهای قانون هوای پاک شاهد اجرایی شدن آنها باشیم.

وی از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درخواست کرد که گزارش سالانه‌ای نسبت به عملکرد این سازمان درباره وظایف قبل از شروع فصول آلودگی ارائه شود تا ما نیز موانع موجود را بشناسیم و بتوانیم بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌های مناسب‌تری داشته باشیم.

میلانی با اشاره به اینکه بی تردید ساز و کارهای تامین منابع مالی برای اجرای قانون هوای پاک در دستور کار قرار گرفته است، افزود: نیاز است که در خصوص تبصره ۲ ماده ۸ قانون هوای پاک و اجرایی شدن آن در بودجه سالانه ردیفی برای جایگزینی موتورهای برقی که در آن پرداخت تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله وجود دارد در نظر گرفته شود.


706

کد خبر: 863074

وب گردی

وب گردی