آغاز مرمت ماکت خاتم آرامگاه سعدی در سعدآباد

پروژه حفاظت و مرمت ماکت خاتم آرامگاه سعدی درآزمایشگاه  و کارگاه حفاظت و مرمت آثار و تزئینات وابسته به معماری مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد اثر مذکور از مجموعه آثار موجود در مخازن مجموعه سعدآباد بوده و ارتفاع آن 90/1 متر، عرض 20/1 و طول آن 70/1 متر است.

اسکلت این اثر هنری از چوب و تزئینات آن خاتم و در بخشی از نقاط معرق است و دارای نقوش مختلف اسلیمی، گل و مرغ، سجاده، شمسه و کتیبه هایی از اشعار سعدی و غیره می باشد.

پروژه تعریف شده بر ماکت خاتم آرامگاه سعدی شامل مطالعات فن شناسی میکروسکوپی ریخت شناسی لایه ها، پاکسازی تر و خشک، استحکام بخشی تزریقی، باز سازی، موزون سازی اتصالی و غیره همراه با لحاظ حفاظت پیشگیرانه نگهداری و نمایش است.

براساس این گزارش، حفاظت و مرمت، بازآفرینی و باز زنده سازی آثار تاریخی و هنری با استفاده از علوم و تکنولوژی و بر اساس زیباشناختی و شناخت محتوایی، فنی و تاریخی، با حفظ اصالت و هویت اثر بخش حفاظت و مرمت آثار فرهنگی تاریخی است و واحد حفاظت و مرمت آثار فرهنگی، تاریخی و تزئینات وابسته به معماری مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با این رویکرد در مجموعه سعدآباد به صورت مستمر فعالیت می کند.

502

کد خبر: 863104

وب گردی

وب گردی