ساماندهی 800 نفر از معتادان طی روز گذشته/دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تولید علم در حوزه پیشگیری از اعتیاد می تواند اقدامات خوبی انجام دهند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت:دانشگاه آزاد اسلامی در تولید دانش می تواند بسیار موثر واقع شود در پروژه های دانشگاهی که دانشجویان آن را پیگیری می کنند می توان موضوعاتی را در راستای پیشگیری و درمان معتادان مد نظر قرار داد، در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی می تواند به حمایت سازمان های مجری طرح ها در امر مبارزه با مواد مخدر  کمک بسیاری کند.

سردار محمدمسعود زاهدیان در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به جمع آوری معتادان متجاهر گفت: بحث مواد مخدر یک بحث کاملا اجتماعی است و به گونه های که بخشی از جامعه را در بر گرفته است. بحث جمع آوری معتادان متجاهر از سطح خیابان ها به عنوان یکی از مطالبات مردم همواره مورد تقاضا بوده به گونه ای که به صورت مداوم از پلیس و مسئولان درخواست جمع آوری آن ها را داشته اند. پلیس نیز در چارچوب فعالیت های خود این اقدام را به طور مستمر پیگیری می کند البته جمع آوری معتادان از معابر مستلزم ایجاد زیر ساخت و محل هایی برای اسکان و پذیرش افراد است.

وی ادامه داد: با توجه به تعداد این افراد، محل ها و محیط های در نظر گرفته شده کافی نیست و مطمئنا باید توجه بیشتری از سوی دستگاهایی که مسئول امر بازپروری و درمان این افراد هستند ، صورت گیرد که سازمان بهزیستی به صورت خاص همچنین مجموعه هایی مانند ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری و وزارت بهداشت که در این رابطه مسئولیت مستقیم دارند باید نسبت به ایجاد این زیر ساخت ها تلاش بیشتری داشته باشند اگر چه تا کنون تلاش های ارزنده ای در این راستا انجام داده اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: امروز مطالبه خاص مردم این است که در نقاطی که محل تجمع معتادان است ، مداخلات سالم سازی محیط صورت گیرد در همین راستا طی روز گذشته اقدامات خوبی توسط پلیس انجام شد به عنوان مثال در مناطقی مانند میدان شوش، خیابان مولوی و محله هرندی که به صورت پاتوق در آمده بود، 800 نفر از این افراد ساماندهی شده و به مراکز ماده 16 و 15 که توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران تعریف شده بود؛ انتقال داده شدند و در حال حاضر پلیس به صورت خاص در این مراکز مستقر شده است و از تجمع مجدد این افراد جلوگیری خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز در رابطه به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پیشگیری و تاکید دکتر ولایتی و دکتر رهبر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی گفت: بحث مبارزه با مواد مخدر ، بحثی اجتماعی است و دانشگاه ها به عنوان پایگاه های تولید دانش و علم می توانند در راستای تولید علم در حوزه پیشگیری از اعتیاد اقدامات خوبی را انجام دهند. در حال حاضر در حوزه پیشگیری بیشتر از منابع اروپایی استفاده می شود درحالی که فرهنگ آن ها با ما متفاوت است .

سردار زاهدیان تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در تولید دانش می تواند بسیار موثر واقع شود در پروژه های دانشگاهی که دانشجویان آن را پیگیری می کنند می توان موضوعاتی را در راستای پیشگیری و درمان معتادان مد نظر قرار داد در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی می تواند به حمایت سازمان های مجری طرح ها در امر مبارزه با مواد مخدر کمک بسیاری کند در صورت تحقق این اتفاق ، شاهد تحولی جدی خواهیم بود.

701

کد خبر: 863159

وب گردی

وب گردی