رضایی: خدمات ورزشی خوب و ارزان ارائه می دهیم/ سرانه تحرک در تهران بالاترین میزان را در کشور داراست

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران با حضور در غرفه ایسکانیوز در نمایشگاه مطبوعات در مورد ورزش همگانی صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، محمد رضایی، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران با حضور در غرفه ایسکانیوز در نمایشگاه مطبوعات، درباره وضعیت ورزش همگانی و شرایط اماکن ورزشی در پایتخت اظهار داشت: ما در شهر تهران به دنبال توسعه ورزش همگانی هستیم. با حمایت شورای شهر تهران، شهردار پایتخت، وزارت ورزش، هیأت استان تهران و دیگر نهادها دست به دست همدیگر داده ایم. اتفاق جدیدی هم که در شورا رخ داده این است که ما از حمایت خیلی خوبی در این مدت برخوردار شده ایم چون رویکردهای مشارکتی مناسبی اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: سعی شده مشارکت مردم در توسعه فضاها، برنامه ها و رشد ورزش همگانی بیشتر شود. در حال حاضر شهرداری 423 مجموعه ورزشی چند منظوره در سطح شهر دارد؛ 560 زمین چمن، 200 خانه ورزش، 22 زمین روباز، 40 پیست اسکیت، 3 زمین سوارکاری و 2 هزار و 200 بوستان که بوستان های ما کلا رویکردشان ورزشی است. یعنی ست ورزشی از قبیل پینگ، شطرنج، والیبال و امکانات ورزشی در مبلمان آنها پیش بینی شده است.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران تصریح کرد: در حوزه فعالیتی خود 40 نوع جشنواره در سال برگزار می کنیم. جشنواره ها و تفریحات ورزشی می تواند ورزش همگانی ما را توسعه دهد. به این دلیل که تفریحات ورزشی هم خانواده و هم همه رده های سنی را دربر می گیرد، هم جنبه سرگرمی دارد و هم ورزش است و همه می توانند در آن شرکت کنند. این موضوع باعث می شود ما ان شاءالله با فرهنگ نوین فعالیت ها و تنوع ذر برگزاری 50 رشته مسابقه برای یک میلیون و 400 هزار نفر از نوجوانان و جوانان شهر تهران که در سال در قالب لیگ، المپیاد محلات و پارا المپیاد برگزار می کنیم، امروز با تنوع فعالیت ها و جاذبیتی که برای مردم ایجاد شده، روزانه حدود 400 هزار مراجعه به ایستگاه های تندرستی و فضاهی ورزشی بسته و روباز داشته باشیم.

رضایی خاطرنشان کرد: ما عدد خوبی را تحت پوشش داریم. به هر حال این افراد بهداشت، احترام و نظافت می خواهند که با بهترین سیستم ها در حال انجام کار هستیم و نظارت خوبی هم توسط وزارت بهداشت وجود دارد. به شکل خوب و با قیمت بسیار ارزانی خدمات ورزشی ارائه می دهیم. قیمت های ما یک چهارم قیمت دولتی را در شهر تهران داریم. همچنین بخش های حمایتی برای محرومین، منزلت و ... را داریم. یعنی در حدود 350 هزار نفر از فضای ما به صورت رایگان استفاده می کنند. دانش آموزان و بازنشستگان هم از تخفیف 50 درصدی بهره می برند.

وی در پایان با اشاره به سرانه تحرک پایین مردم ایران تأکید کرد: سرانه تحرک در تهران بالاترین میزان را در کشور داراست. بنا بر درصدی که وزارت ورزش ارائه داد، مردم تا پایان سال 1395، 30 درصد مشارکت در ورزش همگانی داشتند اما در استان های دیگر پایین تر است. رسانه ها مانند شما باید به ما کمک کنند تا اطلاع رسانی بهتری برای مردم صورت بگیرد. رسانه ها می توانند این زیرساخت و فضایی که شهرداری آماده کرده و ارزان، مناسب و تمیز است را به مردم معرفی کنند.

604

کد خبر: 863172

وب گردی

وب گردی