هشدار درباره آغاز جنگ داخلی  درون جامعه صهیونیستی

براساس آخرین نظرسنجی ها از درون جامعه صهیونیستی 51 درصد از یهودیان سکولار معتقدند یک جنگ داخلی در اسرائیل شروع می شود و 25 درصد از یهودیان متدین نیز این نظر را قبول دارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری عرب 48 ، این آمار در نظر سنجی منتشر شده از سوی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحرونوت در روز جمعه آمده است . این نظرسنجی به مناسبت 22 امین سالگرد ترور اسحاق رابین نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی به دست راستگرایان افراطی منتشر شده است.

بر اساس این نظر سنجی 46 درصد از ساکنان اراضی اشغالی معتقدند امروز برخورد با مخالفان سیاسی در اسرائیل مشابه برخورد با مخالفت های این چنینی در زمانی بود که منجر به ترور رابین شد.

45 درصد از افراد شرکت کننده در این نظر سنجی ،درگیری های داخلی را بیش از درگیری های خارجی برای جامعه اسرائیل خطرناک می دانند. 53 درصد نیز تغییر این وضعیت را در گرو آموزش ارزش ها از سنین کودکی می دانند.

73 درصد از شرکت کنندگان نیز معتقدند که تعامل توده های مختلف و برگزاری جلسات میان یهود و عرب و متدینین و سکولارها تا حد زیادی برای جلوگیری از درگیری ها مفید است اما 78 درصد آنها تاکید کرده اند که در سال گذشته در این گونه جلسات شرکت نکرده اند.

73 درصد از افراد شرکت کننده نیز نظرات نتانیاهو و وزرای آن را نظراتی افراطی و راستگرایانه دانستند که تأثیر زیادی بر فضای داخلی جامعه اسرائیلی و قطبی سازی آن دارد.

کد خبر: 863193

وب گردی

وب گردی