تعطیلی دانشگاه‌های اردبیل به دلیل پیش بینی وقوع تندباد

پیش‌بینی وقوع تندباد شدید و بی‌سابقه در اردبیل موجب شد دانشگاه‌های این استان یکی پس از دیگری با صدور اطلاعیه ای کلاس‌های روز دوشنبه را تعطیل اعلام کنند.

به گزارش ایسکانیوز، تندباد که از صبح روز یکشنبه آغاز شده به مدت دو روز است که موجب اختلال در تردد شهروندان، شکستگی درختان، کاهش دید عمومی و افزایش آلودگی هوا به دلیل گردوخاک شده است.

با اعلام نظر هواشناسی استان مبنی بر تداوم تندباد تا روز دوشنبه مدارس سری صبح اغلب شهرهای بخش مرکزی استان تعطیل اعلام شد.

اما در ادامه برخی دانشگاه‌ها که فعالیت کاری خود را با دو ساعت تأخیر آغاز کرده و یا کلاس‌های ساعت اولیه صبح را تعطیل اعلام کرده بودند، با صدور اطلاعیه‌ای تمامی فعالیت آموزشی خود در روز دوشنبه هشتم آبان ماه را تعطیل کردند.

براین اساس ابتدا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به دلیل وقوع تندباد بی سابقه بویژه در ساعات میانی ظهر دوشنبه کلاس های خود را تعطیل اعلام کرد.

دانشگاه محقق اردبیلی نیز اعلام کرده به دلیل نامساعد بودن وضعیت جوی و وقوع تندباد شدید تمامی کلاس‌های دانشگاه در سایت اصلی اردبیل، نمین و مشگین شهر در روز دوشنبه تعطیل است.

دانشگاه آزاد اسلامی نیز اعلام کرده است با شدت گرفتن تندباد تمامی کلاس‌های درس روز دوشنبه تعطیل خواهد بود.

همچنین آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما نیز تمامی کلاس‌های خود در روز دوشنبه هشتم آبان ماه را تعطیل اعلام کرد.

پیش بینی شده سرعت تندباد در روز دوشنبه به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد. سرعتی که موجب شده اخطارهای متعدد از سوی مدیریت بحران استان مبنی بر ممانعت از تردد غیرضروری در سطح شهرها صادر شود.

منبع: مهر

901

کد خبر: 863338

وب گردی

وب گردی