نقش پر رنگ  رسانه ها در گسترش  سواد سلامت

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سواد سلامت یکی از مهم ترین ابزاری است که به مردم آموزش می دهد چگونه از خود مراقبت کنند و در صورت بیماری چه اقداماتی انجام دهند و رسانه ها می توانند در گسترش سواد سلامت موثر باشند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز،نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.

دکتر ایرج حریرچی در ابتدای این نشست گفت: قسمت عمده ای از عوامل اجتماعی مویر بر سلامت ناشی از رفتار مردم است که یکی از ابزار آن برای تغییر رفتار رسانه ها محسوب می شوند بنابر این لازم است رسانه ها از تاثیر خود در حوزه سلامت استفاده کنند. از طرفی ما وظیفه داریم جایگاه رسانه را شناخته و حس همدلی با آن ها داشته باشیم.
وی ادامه داد:رسانه ها مروج اخلاق و انصاف هستند و در حال حاضر رسانه های مجازی نقش پررنگی در زندگی امروزه پیدا کرده اند اگر ما اخلاق و تعهد اجتماعی را به رفتار صحیح اضافه نکنیم ممکن است آسیب جدی ببینیم.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سلامت از سیاست تاثیر پذیر است در سال های اخیر در کشورهای مدعی دموکراسی سلامت حدود یک سوم در سیاست تاثیر گذاشته است.

دکتر حریرچی تاکید کرد: در زمینه بهداشت و پیشگیری درخواست داریم نه سیاسی و نه گزینشی عمل کند.

دکتر حریرچی بیان کرد: سواد سلامت یکی از مهم ترین ابزاری است که به مردم آموزش می دهد چگونه از خود مراقبت کنند و در صورت بیماری چه اقداماتی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه نه سواد بهداشتی و درمانی عامه مردم نه سواد رسانه ای مردم به خودی خود نمی تواند تاثیر گذار باشد گفت:ما مایل هستیم که رسانه ها سواد سلامت را جزو اهداف خود قرار دهند چرا که رسانه و دسترسی به آن عامل،محصول و شاخص تحول مهیا است و امیدوارم بتوانیم از این این چند شاخص استفاده کنیم.

701

کد خبر: 863364

وب گردی

وب گردی