سید حسن خمینی: شهید محمدحسین فهمیده نماد تحول انقلاب است

تولیت آستان حرم امام خمینی(ره) با بیان اینکه تحول و پیروزی انقلاب اسلامی رفتار نابخردانه قبل از انقلاب را به نظام ارزشی تبدیل کرد، گفت: شهید محمدحسین فهمیده، نماد تحول انقلاب است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی تولیت آستان حرم امام خمینی(ره) امروز در یادواره شهید محمدحسین فهمیده و 36 هزار دانش‌آموز شهید که در مرقد مطهر امام راحل(ره) برگزار شد، با اشاره به معنای انقلاب اظهار داشت: انقلاب به معنی تحول است و تحول در همه شئون فردی و روحی جامعه شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به شخصیت شهید محمدحسین فهمیده افزود: این شهید نماد تحول انقلاب است و خصلت بزرگی که چگونگی تحول در روح و جان فرد و جامعه را بیان می‌کند.

تولیت آستان حرم امام خمینی(ره) با اشاره به کارکردهای انقلاب در شخصیت فرد و جامعه خاطرنشان کرد: انقلاب در روح فرد، نظام ارزشی را تغییر می‌دهد و در روح جامعه، سبک زندگی را متفاوت می‌کند و ارزش‌های ذهنی و غیرذهنی و رفتارهای فرد و جامعه را دستخوش تغییر می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی یادآور شد: انقلاب تحقق یافته است تا بتواند تحولی در ما به وجود‌ آورد و آن تحولی که پدید آمد، پیدایش اخلاق در جامعه بود و امروز این تحول را در جامعه نیاز داریم.

وی با اشاره به نظام ارزشی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: نظام ارزشی که قبل از انقلاب وجود داشت یک رفتار نابخردانه غیرانسانی بود و تحول و انقلاب، آن را تبدیل به نظام ارزشی جدیدی کرد.

در مراسم یادواره شهدای دانش‌آموز، از تمبر یادبود شهید محمدحسین فهمیده رونمایی شد و پدر و مادر شهید فهمیده مورد تجلیل قرار گرفتند.

706

کد خبر: 863461

وب گردی

وب گردی