هوای امروز مشهد باز هم آلوده است

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از پیش‌بینی تداوم آلودگی هوای شهر مشهد برای امروز، دوشنبه، خبر داد.

به گزارش ایسکا نیوز،حمید صالحی، اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده و مقایسه غلظت آلاینده‌ها، در روز دوشنبه نیز شاهد وضعیت ناسالم هوا و استمرار آلودگی هوا در شهر مشهد و قرارگیری شاخص آلودگی هوا در وضعیت هشدار خواهیم بود.

وی ادامه داد: در شرایط هشدار هوا تمامی گروه‌های سنی در معرض آسیب هستند و لازم است شهروندان تا حد امکان از تردد با خودروهای شخصی در مناطق مرکزی و پرترافیک شهر خودداری کرده و استفاده از وسایل نقلیه عمومی را جایگزین کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: بر این اساس به مدارس نیز توصیه می‌شود از ورزش‌های هوازی دانش‌آموزان برای پیش‌گیری از بیماری‌های منتج از آلودگی هوا، جدا خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین توصیه می‌شود افراد حساس شامل بیماران قلبی و ریوی، بانوان باردار، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند و از شهروندان نیز تقاضا می‌شود حتی‌المقدور از ترددهای غیر ضروری درون شهری اجتناب کنند.

به گزارش ایسنا، میزان آلودگی هوای مشهد روز گذشته، یکشنبه، با شاخص 164 در وضعیت هشدار و ناسالم برای تمامی گروه‌ها قرار داشت، به‌گونه‌ای که ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای سرافزاران با شاخص 155، چمن با شاخص 154 و سمزقند با شاخص 153 دارای بیش‌ترین میزان آلودگی هوا در سطح شهر مشهد بودند.

همچنین در پی تداوم وضعیت هشدار آلودگی هوا در مشهد، آموزش و پرورش استان در خصوص آلودگی هوا و وظایف مدارس بحشنامه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است.

"با عنایت به آلودگی هوای شهر مشهد به دلیل پدیده وارونگی هوا در فصل زمستان ضروری است مدیران و معلمین تربیت بدنی مدارس موارد لازم را جهت جلوگیری از ایجاد عوارض ناشی از آلودگی هوا در برگزاری کلاس درس تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان در این ایام و سایر روزهای مشابه رعایت کنند."

902/900

کد خبر: 863472

وب گردی

وب گردی