کارگاه پیشگیری از اعتیاد ویژه دانشجویان در واحد بوکان برگزار شد

برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد ویژه دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان، کارگاه پیشگیری از اعتیاد ویژه دانشجویان جدید الورود در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد.

در ابتدای این کارگاه سامرند صالحی کارشناس روانشناسی مرکز بهداشت شهرستان بوکان و مدرس این کارگاه، به مواد اعتیاد آور و اثرات سوء مصرف آن بر فرد و جامعه پیرامون اشاره کرد.

صالحی، دراین کارگاه به بیان انگیزه های مختلف شیوع اعتیاد در جامعه پرداخت و افزود فرآیند خودشناسی صحیح در جامعه با شناخت توانایی ها و استعدادهای افراد می تواند نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: شیشه با شیوع قابل توجه و سهولت مصرف، به خطری جدی برای نسل جوان تبدیل شده است. صنعتی بودن این ماده مخدر و اختلالات فکری و روحی ناشی از آن از دیگر عوارض و مضررات آن می باشد.

صالحی به نقش خانواده در این مورد اشاره نمود و افزود: خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی نقش پر رنگی در پیشگیری اولیه از اعتیاد بر عهده دارد و کارکردهای خانواده در پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری ها، از جمله اعتیاد موثر است و به این دلیل ارتباط مناسب بین والدین و فرزندان، ایجاد امنیت روان و جو عاطفی سالم در خانواده بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

وی آموزش به خانواده ها در رابطه با تربیت فرزندان و توجه و حساسیت والدین نسبت به تامین نیازهای جسمی و عاطفی فرزندان را مهم دانست و ضمن تشریح آسیب های روانی و روحی مواد مخدر بر هماهنگی نهادهای مختلف جامعه در مبارزه و پیشگیری از اعتیاد تأ کید کرد.

کد خبر: 863480

وب گردی

وب گردی