بهسازی راه های منتهی به مرزهای ایران و عراق/ مرز مهران 4 بانده می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور گفت:پنج هزار و 500 میلیارد ریال در 2 سال اخیر برای تعریض و بهسازی مسیرهای منتهی به گذرگاه های مرزهای مهران، چزابه، شلمچه و خسروی هزینه شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ خیرالله خادمی روز دوشنبه در جریان بازدید از مسیرهای منتهی به مرز مهران افزود: طرح بهسازی و توسعه زیرساخت های ارتباطی بویژه از نظر راه های مواصلاتی منتهی به مرزهای چهارگانه در ایام اربعین با توجه به اشتیاق روزافزون دوستداران اهل بیت برای شرکت در کنگره عظیم اربعین حسینی و همچنین مشکلات موجود در مرزهای رسمی تعیین شده برای عزیمت زائران، در دستور کار قرار گرفت.

او اظهار کرد: این طرح طی سال های 93 تاکنون در حال اجراست و پیشرفت های بسیاری خوبی در تعریض جاده های منتهی به مرزهای چهارگانه صورت گرفت که با تکمیل این پروژه ها شاهد استانداردسازی و چهار خطه کردن آنها خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تنها در 2 سال گذشته بیش از پنج هزار و 500 میلیارد ریال برای بهسازی مسیرهای حمیل - ایلام - مهران، کرمانشاه - خسروی و اهواز - سوسنگرد به سمت مرز چزابه هزینه شده است.

خادمی تاکید کرد: با اهتمام دولت مسیرهای منتهی به استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان به کارگاه های راهسازی تبدیل شده است که نویدبخش بهبود شاخص های این استان ها از نظر استانداردسازی جاده های های مواصلاتی خواهد بود.

او اضافه کرد: در مسیر حمیل، ایلام به مهران به طول 120 کیلومتر طرح چهارخطه کردن در دست اجراست که تاکنون 55 کیلومتر آن بهره برداری شده است، 30 کیلومتر آن پیش از اربعین 96 آماده افتتاح می شود و قبل از اربعین سال آینده نیز تمام این مسیر به صورت چهاربانده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور گفت: 2 هزار میلیارد ریال در مجموع برای طرح چهاربانده کردن مسیر حمیل - ایلام - مهران سرمایه گذاری شده است که پس از اجرای کامل، استان ایلام در زمینه بهبود شاخص های ارتباطی وضعیت مناسب تری خواهد گرفت.

خادمی اظهار کرد: 80 میلیارد ریال تنها در هفته گذشته برای بهسازی مسیر ایلام به مهران اختصاص پیدا کرد که در سرعت بخشی به اجرای پروژه و پرداخت مطالبات پیمانکاران این طرح بسیار موثر بود.

منبع: ایرنا

403

کد خبر: 863494

وب گردی

وب گردی