باید از فناوری های اطلاعات وارتباطات برای یادگیری دانشجویان تربیت معلم استفاده شود

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ضمن تاکید بر ظرفیت سازی آموزشی هرچه بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: متاسفانه امروز بسیاری از معلمان با فناوری های اطلاعات و ارتباطات فاصله دارند.

به گزارش ایسکانیوز، محمود مهرمحمدی امروز در اولین کنفرانس ملی فرصت‌ها و پیشرفت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در پژوهشگاه ارتباطات در سخنانی گفت: معلمان امروز حتی در بحث های فناوری های اطلاعات و ارتباطات از دانش آموزان نیز عقب تر هستند.

وی با اشاره به اینکه، برای آموزش و تربیت تکنولوژیک دانشجویان تربیت معلم چهار گام اساسی بایستی برداشته شود، افزود: بخش اول ایجاد فرصت های رسمی یا تهیه برنامه و واحدهای آموزشی در حوزه ICT است که از سال 1392 آغاز شده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه آموزش ها تنها نبایستی منحصر به آموزش رسمی باشد، گام دوم برای آموزش و تربیت دانشجویان تربیت معلم را بهره گیری از آموزش های غیررسمی در حوزه فناوری های اطلاعات و ارتباطات که تا حدودی نیز داوطلبانه است دانست

وی در ادامه ضمن تاکید بر بستر سازی برای حوزه آموزش ICT، سومین گام برای آموزش معلمان را آموزش های غیر مستقیم ذکر کرد و گفت: بایستی زمینه هایی فراهم شود که تمام دروس تربیت معلم به نوعی مشوق و تقویت کننده استفاده مطلوب از تکنولوژی های فناوری های اطلاعات و ارتباطات باشد به نحوی که از کارکرد ثانویه برخوردار باشد.

مهرمحمدی با تاکید بر اینکه، امروز بایستی از تکنولوژی های فناوری های اطلاعات وارتباطات برای امر بهسازی و یادگیری دانشجویان تربیت معلم استفاده شود، چهارمین گام بدین منظور را هوشمندسازی محیط دانشگاه های فرهنگیان عنوان کرد.

وی ادامه داد: باید فضای پردیس های آموزشی فرهنگیان همراه با ایجاد انواع سامانه ها و شبکه های اجتماعی باشد و دانشجویان همواره ارتباط بسیار تنگاتنگی با تکنولوژی های روز داشته باشند.

اولین کنفرانس ملی فرصت و پیشرفت های فناوری اطلاعات و ارتباطات روز دوشنبه با حضور سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، سرپرست دانشگاه فرهنگیان و جمعی از دست اندرکاران حوزه آموزش و پژوهش در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

منبع: ایرنا

کد خبر: 863518

وب گردی

وب گردی