هم افزایی  امکانات  با تجمیع دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و علوم دارویی محقق شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت:تجمیع دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و علوم دارویی یک هم افزایی در امکانات است به این معنی که  این سه دانشکده که به صورت مجزا باحدود 69 رشته کار می کردند که در حال حاضر به صورت دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران تجمیع شدند و امکاناتشان را به یکدیگر انتقال می دهند.

دکتر سید علی ابطحی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: بسیاری از این دانشکده ها در سالهای گذشته به علت نداشتن بعضی از امکانات علوم پایه، به صورت حق التدریس و یا استفاده از امکانات بیرونی بود اما در حال حاضر با توجه به اینکه امکانات خوبی در دانشکده پزشکی داریم، دانشگاه علوم دارویی و علوم پزشکی نیز از این خدمات استفاده می کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: اصل قضیه دانشگاه علوم پزشکی ارتقای آموزش است یعنی این برنامه باعث شده جناب دکتر ولایتی و جناب دکتر رهبر ، دانشگاه علوم پزشکی را ایجاد کنند، تا ارتقای چشمگیری در دانشکده پزشکی و علوم دارویی و دندانپزشکی داشته باشیم به صورتی که دانشگاه علوم پزشکی در تراز دانشگاه آزاد اسلامی قرار بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به حجم بزرگی از توسعه و امکانات در شهرستان و استان ها، پزشکی در تهران و شاخه های مربوط به آن، رشد کمی و کیفی نداشته و فضاها بسیار نامناسب بوده است. با اینکه 23 هزار دانشجو داریم و یکی از دانشگاه های علوم پزشکی بزرگ کشور هستیم، اما فضای فیزیکی که در اختیار ماست و امکانات آموزش ما متناسب با تراز دانشگاه آزاد اسلامی نیست . از این جهت جناب دکتر رهبر موافقت کردند کمبود فضای ما و آینده دانشگاه علوم پزشکی در ساختار مجتمع دانشگاه در کنار علوم تحقیقات باشد.

دکتر ابطحی تاکید کرد: دو ساختمان فلزی بزرگ نیمه تمام در آینده قرار است به عنوان دانشگاه علوم پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد و در کنار علوم تحقیقات مستقر شوند اما به دلیل اینکه در حال حاضر وسط ترم هستیم ، باید طوری عمل کنیم تا دانشجویانی که منتقل می شوند مشکلی برای آزمایشگاه نداشته و کمترین نیاز را به پاراکلینیک داشته باشند.

وی بیان کرد:در حال حاضر روی این مسئله کار می کنیم و امیدواریم منتقل شویم و این شروعی است برای اینکه دانشگاه علوم پزشکی در محل علوم تحقیقات قرار بگیرد در سال های گذشته ما 11 هکتار زمین برای دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داده و طرح هایی در این راستا مصوب شده بود و در کنار آن یک ساختمان نیمه تمام قرار داشت ،در این راستا دکتر ولایتی دستور دادند باید رشته علوم پزشکی توسعه بسیار زیادی در آموزش رشته ها و تخصص ها داشته باشند و امیدواریم که با این دستور دکتر ولایتی و مساعدت های دکتر رهبر دانشگاه علوم پزشکی از نظر فضا نیز هم تجمیع شود.

701

کد خبر: 863551

وب گردی

وب گردی